Jump to content

Contact-form w footerze - problem kontrolera,


blessu

Recommended Posts

Witajcie.

Jestem stosunkowo początkujący w developerce na PS, dlatego też być może mój problem dla wielu będzie banalny lub błędny z samego założenia, nie mniej jednak rozwiązanie tego problemu pomogłoby mi i na pewno innym userom lepiej zrozumieć działanie MVC w systemie Presty.

 

Otóż - potrzebuje wszczepić formularz kontaktowy do footera. Idąc po absolutnie najmniejszej linii oporu, wystarczy skopiować contact-form.tpl do footera, przekierować form action na podstronę "kontakt" i wszystko gra jak należy, wiadomości działają jak należy. 

 

Potrzebuje jednak, żeby formularz działał bez żadnego przekierowania, na każdej podstronie. Gdy usunę więc przekierowanie na Kontakt w <form action=> to wiadomości przestają działać. Na ile dobrze pojmuje architekturę PS, powodem jest to, że ContactController.php (który obsługuje wywołania pod nazwą submitMessage) jest podpięty właśnie pod "Kontakt". Na innych podstronach kontroler nie jest załączony, więc nie ma funkcji który zajmie się obsługą wysłania wiadomości. Tu się pojawia moje pytanie - jak przypisać ContactController.php tak by działał na każdej podstronie i obsługiwał wiadomości? 

 

A może mój tok rozumowania jest kompletnie błędny?

 

P.S.

Wiem, że można to załatwić tworząc moduł, przypisując do niego jego własny kontroler, w której odpowiednia funkcja by się znalazła. Zależy mi jednak na rozwiązaniu tego problemu moim "chłopskim" rozwiązaniem, choćby w celu dobrego zrozumienia działania architektury, z którą mam problemy.

 

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Kontrolery wyświetlające treści klientom dziedziczą po /classes/controller/FrontController.php więc dodając wysyłanie wiadomości w tej klasie sprawisz, że wysyłanie będzie możliwe w każdym kontrolerze, który dziedziczy po tej klasie (czyli wszystkie z katalogu: /controllers/front/*).