Jump to content

KvK Siret APE ongeldig


Recommended Posts

Hallo, ik heb een vreemd probleem met een prestashop installatie versie 1.6.9.1.

In het registratie formulier heb ik de velden KvK en Siret uitgeschakeld. Particuliere klanten hoeven deze niet in te vullen en zakelijke klanten dienen na het aanmaken van een account een uittreksel KvK op te sturen en worden dan handmatig toegevoegd aan de B2B groep.

Wil ik nu echter achteraf bij de klantgegevens het KvK nummer invullen blijf ik de melding ontvangen

"Het veld siret is ongeldig."

Dit gebeurt ook als de klant zelf het KvK nummer wil invullen.

Ook zie ik het veld SBI-code staan als ik de klantgegevens wil wijzigen. Kan dit uitgeschakeld worden ?

Ik vond deze vraag vaker op het forum maar meestal zonder oplossing of voor oudere versies.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen ? Alvast bedankt!

 

Edited by wxanl (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hallo, ik heb een vreemd probleem met een prestashop installatie versie 1.6.9.1.

 

In het registratie formulier heb ik de velden KvK en Siret uitgeschakeld. Particuliere klanten hoeven deze niet in te vullen en zakelijke klanten dienen na het aanmaken van een account een uittreksel KvK op te sturen en worden dan handmatig toegevoegd aan de B2B groep.

 

Wil ik nu echter achteraf bij de klantgegevens het KvK nummer invullen blijf ik de melding ontvangen

 

"Het veld siret is ongeldig."

 

Dit gebeurt ook als de klant zelf het KvK nummer wil invullen.

 

Ook zie ik het veld SBI-code staan als ik de klantgegevens wil wijzigen. Kan dit uitgeschakeld worden ?

 

Ik vond deze vraag vaker op het forum maar meestal zonder oplossing of voor oudere versies.

 

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen ? Alvast bedankt!

 

 

Ik heb inmiddels begrepen dat het inschakelen van de B2B mode automatisch gebruik maakt van de Franse Siret. Weet iemand hoe ik de Siret Validatie kan uitschakelen ?

 

Link to comment
Share on other sites

Ik heb hier ook al n tijdje mee zitten stoeien. en ben er vandaag uit gekomen met een werkende oplossing! Met dank aan een eerdere vraag van mij, met de oplossing van pascal.

zie dit topic: https://www.prestashop.com/forums/topic/279335-nl-kvk-nummer/?hl=%2Bkvk

 

de oplossing is dus simpel uiteindelijk.

ga met een ftp-programma naar je site, en open classes/validate.php voor editing,

zoek de onderstaande regels over Validate Siret Code, bijna op t einde van de file

public static function isSiret($siret)
	{
		if (Tools::strlen($siret) != 14)
			return false;
		$sum = 0;
		for ($i = 0; $i != 14; $i++)
		{
			$tmp = ((($i + 1) % 2) + 1) * intval($siret[$i]);
			if ($tmp >= 10)
				$tmp -= 9;
			$sum += $tmp;
		}
		return ($sum % 10 === 0);
	}

en verander deze in 

 public static function isSiret($siret)
    {
    return (bool)preg_match('/^[0-9]{8,11}$/', $siret);
    }

opslaan en klaar. elke getal van 8 tot 11 cijfers wordt nu geaccepteerd.

werkt voor mij :)

Edited by frank de beer (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...