Jump to content

Logs in prestshop 1.6.1.9


Recommended Posts

Hallo Allemaal,

 

Ik heb weer een nieuwe vraag waar ik graag wat hulp bij zou willen.

Bij een goede vriend van mijn werken een aantal vrijwilligers in de winkel die ook zo nu en dan aanpassingen maken op de website. Het vermoeden is dat iemand niet helemaal eerlijk is en we willen daar bewijs tegen vinden.

persoonlijk denk ik dat de beste optie is via de logs in prestashop (advanced parameter --> Logs)

 

Echter loop ik dan tegen het volgende probleem:

je hebt bv een product aanpassing, toevoeging of verwijdering in de log files staan.

Via het onderwerp ID kom je dan bij het product.

Je kan lezen op welke datum er via welk account dit gedaan is.

Wanneer het om een product toevoeging gaat is het duidelijk.

Maar wanneer het gaat om een product aanpassing wil ik weten wat er aangepast is. Is dit het bedrag, het aantal, een stuk tekst, ..... ???? dat kan ik dus niet terug vinden.

Het zelfde gaat om een product verwijdering. Welk product is er verwijderd? dit kan je niet halen want je hebt alleen het "onderwerp ID"

 

Heeft iemand een idee hoe ik wel kan zien wat de wijzigingen van een product zijn en wanneer er een product verwijderd is om welk product het gaat?

 

Alvast bedankt.

Groetjes,

Michel

Edited by Michel_1911 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ik weet niet of je zo gedetailleerd informatie kan uitlezen, maar daar weten anderen waarschijnlijk wel een antwoord op. 

 

Wat wel kan is de permissies van medewerkers aanpassen. Je kan bv een profiel maken die geen producten kan verwijderen, of alleen prijsaanpassingen maken etc. Dat is wel heel gedetailleerd in te stellen in de backoffice: http://prntscr.com/dcinfw

Link to comment
Share on other sites

 

 

Ik heb ook afgelopen weekend voor iedereen een eigen account aangemaakt.

Het bestaande account wordt dan gebruikt door de persoon waar er vermoedens van zijn dat hij niet eerlijk bezig is.

De rest gaat een ander account gebruiken. Dan kunnen we in iedergeval via de log files alles opsplitsen en voor een deel zien wat er gebeurt.

De eigenaar van de winkel wil gewoon zeker weten of er spullen verdwijnen zonder dat die persoon er wat van merkt zodat we hem op heterdaad kunnen betrappen wanneer dit het geval mocht zijn. Er zijn nu alleen vermoedens en daarom dat ik wil proberen meer gegevens naar boven te krijgen.

 

Alvast bedankt voor deze info en ik hoop dat iemand anders meer kan vinden

Link to comment
Share on other sites

  • Michel_1911 changed the title to Logs in prestshop 1.6.1.9

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...