Jump to content

Langzaam laden van de website


Recommended Posts

Beste Prestashoppers,

 

Heb een probleem denk ik. Soms laden de plaatjes op de website niet, die ik aan het maken ben.

 

Probeer te vinden waar het nu zit. De test geeft aan dat ik alles moet inpakken.

Maar kan het niet vinden. Zouden jullie mij de goede weg kunnen wijzen?

 

Gebruik prestashop: 1.6.1.9

Ik hoop dat jullie het weten.

post-1338516-0-74211800-1479845359_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ik weet niet hoe zwaar de plaatjes zijn die je in je webshop zet, maar die kan je zelf ook optimaliseren voor webgebruik. Persoonlijk gebruik ik voor productfotos fotos die niet zwaarder zijn dan ongeveer 70 tot 100 kB, maar dat zal per product verschillend liggen.

 

In Paint kan je plaatjes al verkleinen en qua zwaarte aanpassen(opslaan als) en dan voor je opslaat aanpassen.

 

Die melding waar je naar verwijst als je daar op klikt zie je meer info wat je zou kunnen doen.

Link to comment
Share on other sites

Beste Prestashoppers,

 

Heb de website meerdere malen nagekeken, de plaatjes heb ik verkleind.

Hierdoor hoopte ik dat het opgelost is. Alleen de traagheid van de website blijft.

Nu heb ik verschillende dingen nagekeken en gezien dat ik vaak een Error 500 krijg.

Hoe kan ik deze oplossen?

post-1338516-0-57286600-1480448806_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ik heb de shop online gezet. Helaas zijn de meldingen er nog...

Zal nog eens rond kijken of ik het kan vinden. De foto's die getoond worden ik weet niet waar hij die vandaan haalt.

Mijn afbeeldingen heb ik een andere naam gegeven. Veel korter.

Link to comment
Share on other sites

Als de debug module aan staat zie je alle fouten. Ook op de frontoffice, met name daar omdat er zaken niet getoond worden. Je hoeft dus geen logs te bekijken.

 

Upgraden naar 1.7 zal je weinig helpen. Sterker nog deze zal je waarschijnlijk meer hoofdbrekens gaan kosten.

 

Ik ga ervan uit dat er een aantal zaken niet helemaal goed staan. Je kan alles verwijderen en opnieuw starten, maar dan begin je ook echt opnieuw. Ik weet niet hoever je met alles bent.

 

Ook denk ik dat een ander thema installeren de problemen niet zal oplossen.

 

Ik denk dat het beter is om iemand te vragen die er ervaring in heeft met je mee te kijken en alles voor je goed te zetten. Denk dat je daar veel meer mee opschiet

Link to comment
Share on other sites

Ok als ik de debug mode aanzet, dan geeft deze geen fouten weer.

Alles draait wel maar heel traag de foto's duren zo'n 2 a 5 min voordat ze geladen zijn.

Heb alle foto's opnieuw in geladen in de website. Dacht zodoende mijn probleem te verhelpen.

Zo staan ieder geval de afbeeldingen, hopelijk staat dit wel goed.

 

post-1338516-0-15362200-1480538413_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Voor wat ik gezien heb toen je shop even toegankelijk was zit er iets niet goed. 2 tot 5 minuten is niet acceptabel. Klanten gaan daar echt niet op wachten. Als je boven de 2 seconden komt gaan klanten al afhaken als ze door je shop willen navigeren. Ik zag gisteren dat ook de icoontjes bij winkelwagen en zoekbalk niet eens werden ingeladen, dus ergens zit er iets niet zoals het hoort. Met de aangeleverde informatie kan ik niet zoveel. Dat laat alleen de instellingen zien van de grootte van je productplaatjes etc.

 

Als je onder geavanceerde instellingen bij configuratie-informatie kijkt wat staat daar voor informatie? Een screenshot ervan zou helpen.

 

Misschien ook gelijk maar even een screenshot van hoe je alles bij Prestaties(ook onder geavanceerde instellingen) hebt ingesteld

Edited by Curious (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Als je de knop: Schakel alle overtreffingen uit op NEE hebt gezet, hoe loopt het dan?

 

Kan je de shop even openzetten?

 

Onderin de configuratie afbeelding mist nog een stukje over missende of aangepaste bestanden. Staat daar iets? of is dat ok?

 

 

Als je de cache goed wil flushen(leegmaken) dan zet je de cache uit, forceer compilatie aanvinken, en dan de cache leegmaken. Daarna weer terug op de oude instellingen. Dan zijn ook alle veranderingen doorgevoerd. http://prntscr.com/de7jn1

Edited by Curious (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

De webshop lijkt beter te draaien, het duurt in ieder geval geen minuten meer.

 

Hoe laad jij de plaatjes voor je producten eigenlijk in?

 

Hij is ook op zoek naar een font voor je tekst, heb je een ander font ingesteld dan wat standaard in Prestashop zit?

 

Heb je ooit de foto's goed gehergenereerd? http://prntscr.com/de7r2d  Het lijkt alsof hij bepaalde formaten niet kan vinden. Ik laad mijn foto's altijd met formaat 800x800 in. Prestashop maakt dan zelf de andere formaten aan. De grote foto hierin zetten: http://prntscr.com/de7shi

 

Het ligt echt niet aan die paar fotos die je webshop heeft dat het wat langzamer ging. Grootste probleem was volgens mij de overtreffingen. Nu de rest nog even.

Edited by Curious (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Niet bewust een andere font gekozen, zal zo even kijken of ik dat terug kan veranderen.

 

Als ik een plaatje wil toevoegen aan een product doe ik dat via "Producten ---> Afbeeldingen ----> nieuwe afbeeldingen aan dit product toevoegen.

post-1338516-0-99910000-1480626084_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Heb de font terug veranderd naar standaard, nu laat de site super snel.

Alleen als je het plaatje vergoot wil zien laad het soms ook niet echt snel.

Het Facebook plaatje onder in de website laad ook heel traag nog. Moet daar nog even naar kijken.

Link to comment
Share on other sites

Dat facebookblok is een bekend iets. DH42 heeft een verbeterde module daarvoor. Maar zou eerst de rest op orde brengen voor je verzand in details die makkelijk op te lossen zijn.

 

Die module vindt je hier mocht je tzt dat blok willen houden: https://dh42.com/prestashop-modules/facebook-speed-optimized/

 

Mijn advies zet bij de producten normale foto's van 800x800 in jpeg formaat. Voordat je ze erin zet zou je ze qua bestandsgrootte kunnen optimaliseren in de oplossing die Schoenmakertje eerder deed. Als het goed is genereert Prestashop zelf de juiste andere formaten(zoals cart default etc.)

 

Misschien nog wat kleine schoonheidsfoutjes maar dan zou ik me richtten op de structuur van je webshop en hem vullen. Esthetisch zou ik als laatste de shop aanpakken, desnoods met een thema wat je leuk vindt. Meestal zitten daar ook allerlei handige plugins bij waar je je shop mee op kunt tuigen.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Heb van alles nog nagekeken en het langzaam laden van de foto's nog niet opgelost.

De plaatjes blijven langzaam laden, alle plaatjes zijn verkleind op het verzoek van Curious.

Helaas blijft het langzaam laden.

Kan ik nog wat doen op de site? Of moet de hostingpartij kijken?

Want zo kan ik de website niet online zetten helaas. Moet ik opnieuw beginnen? Is het een optie om Prestashop opnieuw te installeren?

 

 

Heb meerdere test sites afgegaan om de website te testen.

Hierbij de resultaten.

Ik zie dat de font heel lang nodig heeft om te laden. Dat vind ik raar. Heb de standaard module en standaard font wat daarbij hoort.

Ook zie ik dat als je naar de website browse dat deze 3 foto's probeert te laden die er niet meer zijn, deze heb ik vervangen voor nieuwe foto's met kortere namen en zonder streepjes.

post-1338516-0-93125700-1483478281_thumb.jpg

Edited by nftk (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Heb de website opnieuw geinstalleerd en ben opnieuw begonnen.

Nu werkt het wel, vind het gek dat ik het niet kon vinden waarom de website zo traag was geworden en niet meer goed laden.

Nu heb ik geen last er meer van.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Hallo Allemaal,

 

Ik ben met Prestashop 1.6 bezig en heb dezelfde problemen de afbeeldingen laden erg traag (ongeveer 2 minuten)

er zitten op dit moment maar 3 artikelen in om te proberen.

 

Als ik met firefox de pagina laad en met Shft F5 de debug mode aanzet zie ik dat er een 500 error bij de afbeeldingen van de producten staat.

 

Ik heb alle instellingen al zoals in dit topic gezet maar zonder resultaat

 

Weet iemand hier mischien een oplossing voor

 

De is de link naar de site:

 

http://www.modelbouw-profielen.nl/Winkel/

 

Mvg Edwin

 

 

Link to comment
Share on other sites

Hallo Edwin

 

Goedemorgen

 

Zo te zien is de shop niet zo snel en blijft hij maar laden, heb je alle cache mogelijkheden wel aanstaan?
Waar heb je de shop onder de hosting gezet?, het kan zijn dat de host niet snel genoeg is voor je webshop

 

Groetjes Devi

Link to comment
Share on other sites

Veel shared hosting pakketten, ook al geven die aan dat ze geschikt zijn voor prestashop zijn niet echt geschikt. Ik ken jou hoster niet, maar mijn ervaring leert dat er maar weinig aanbieders zijn waar prestashop echt goed op draait(bij shared hosting).

 

Een vps biedt vaak al uitkomst en er zijn best wel een aantal aanbieders waar je voor niet al te veel geld een nette configuratie voor prestashop op kan zetten. Ik zie wel aanbiedingen voorbij komen waar je voor 4 euro per maand een vps cloud kan afnemen in de eerste maand. 

 

Draait je webshop serieus goed dan zou ik een partner zoeken die het voor je regelt. 

Link to comment
Share on other sites

Hallo Devi,

 

Bedankt voor je reactie,

 

Als ik het screenshot zie van ntfk dan zie daar dezelfde hostingprovider staan als ik heb, dus daar kan het dan toch niet aan liggen.

Misschien de settings bij de provider ?

 

Mvg Edwin

Link to comment
Share on other sites

De website www.es-may.nl staat nu online bij mijnhostingpartij.nl.

 

Deze werkt na de herinstallatie met 1.6.10 goed.

Dus voor mij is het opgelost, misschien moet Edwin het even opnieuw installeren.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...