Jump to content

Uploaden


visser1974

Recommended Posts

Goedemiddag

Wie kan mij verder helpen met het volgende probleem
De backoffice van presta shop (ik heb versie 1.6.1.9) lijkt steeds trager te worden

Op het moment dat ik bij een nieuw artikel product attributen > gebruik maken van de attributen generator wil toevoegen doe die er onwijs lang over met 9 v/d 10 x een foutmelding (error)

Lijkt erop teveel data??

 

Laadtijd 0.373s

 

Internal Server Error

The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator at [email protected] to inform them of the time this error occurred, and the actions you performed just before this error.

More information about this error may be available in the server error log.

 

Waar kan dit aan liggen en wie kan mij verder helpen

Edited by visser1974 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Het kan meerdere oorzaken hebben. Het aanmaken van attributen, zeker als het er veel zijn vergt wel wat tijd en rekenkracht voor zover ik het weet. Voor zover ik het kan bepalen is het een vrij nieuwe webwinkel. Configuratie en webhostingpakket spelen ook een rol. Als je bv 50 verschillende varianten in 1 x op een startpakket webhosting aanmaakt zal dat een behoorlijke aanslag op je pakket doen, zeker als je het een paar keer achter elkaar doet.

 

Het zal uitvogelen zijn wat precies de oorzaak is.

 

More information about this error may be available in the server error log.

Heb je deze al eens bekeken?

Link to comment
Share on other sites

Ik begrijp je punt, en idd zal dit een uitzoek werk zijn
Het klopt inderdaad dat dit een hele nieuwe webshop is
Ik heb nu op dit moment de kleuren in de productattributen uitgeschakeld.

 

P.s kan het ook helpen om je database aantal GB te verhogen?? 

Ik heb een webhosting pakket bij TransIP (S pakket) wellicht te weinig??

Link to comment
Share on other sites

Er is wel heel veel over geschreven over het tweaken van je Prestashop: https://www.mijnpresta.nl/nl/blog/prestashop-performance-de-ccc-opties-en-de-fabeltjes Heel goed artikel, en misschien geeft de blogger zelf ook nog wel wat commentaar op deze post. Die heeft er ook meer kijk op als ik.

 

Wat ikzelf regelmatig doe is het testen van mijn domeinen bij google: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/

Na de test krijg je een rapport waar je evt wat zaken uit kunt halen. Bv je foto's optimaliseren.

 

Het aantal Gb van 10 wat je hebt bij zon startpakket lijkt me voorlopig voldoende, er staan verder geen specs bij, maar een startpakket is meestal voor een uitgebreid pakket als Prestashop niet echt een aanrader. Als er echt serieus zaken gedaan worden, dan is het natuurlijk ook gewoon een echte winkel, en die huur je offline ook niet ergens voor 3 euro per maand ;)

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...