Jump to content

Svenska language v.1.3 Final


kamillion

Recommended Posts

Hej

Kan någon ladda upp språkfilen till 1.3 final så att installations guiden ej klagar på att det fattas filer mm, det spelar ej någon roll om den ej är 100%klar bara det går att få in den. ladda gärna upp mail filerna oxå om dom ej ingår i språkfilen.

Många Tack
Kamillion


Bra jobbat där ute

Link to comment
Share on other sites

Halloy gott folk!

Stefan heter jag och har inte presenterat mig riktigt ännu men det kommer.
Jag har också översatt en massa språk i admin mm men är det inte så enkelt att man exporterar det från 1.2.5 och importerar det i 1.3 som i manualen eller har jag missat något:) Sedan såg jag att era filer var mycket större - kan man bara uppdatera admin delen genom att byta ut den filen i språkpaketet?


Ha dét gott - Stefan

Link to comment
Share on other sites

Tusen tack för denna!

Är ny här och den andra svenska filen jag hittade gjorde precis så som trådskaparen sa, generera Errors.
Sätter igång med vidare översättning jag med så får vi se :-)

Link to comment
Share on other sites

Känns så onödigt att många sitter på sin kammare och översätter. Tidigare hade Prestateamet ett bra verktyg för översättning där alla kunde bidra, men nu är det bara den som blivit utsedd till "Language Manager" för respektive språk som kan lägga in översättningar i den officiella filen. Jag har påpekat tidigare att man borde gå tillbaka till den gamla modellen, men de behöver kanske höra det från fler.

Link to comment
Share on other sites

Känns så onödigt att många sitter på sin kammare och översätter. Tidigare hade Prestateamet ett bra verktyg för översättning där alla kunde bidra, men nu är det bara den som blivit utsedd till "Language Manager" för respektive språk som kan lägga in översättningar i den officiella filen. Jag har påpekat tidigare att man borde gå tillbaka till den gamla modellen, men de behöver kanske höra det från fler.


Håller med fullständigt, vi får helt enkelt se till att han som är language manager för Svenska lägger upp filerna sen när en version blivit klar. Tror det är bra att man har ett "standard paket" istället för som det vart till 1.2.5 där det fanns 2 eller 3 olika att ladda ner med olika ord för vissa viktiga saker, blir lätt jobbigt att förstå vad folk menar för knapp i admin när det är olika text på den i alla butikerna :)
Link to comment
Share on other sites

Jag är skeptisk till att översätta admin-delen, FO-delen är en sak, där vill man att det ska se proffsigt ut och vara lättförståeligt för alla kunder, men BO hanteras ju av folk som behärskar engelska tillräckligt; dessutom kommunicerar man så ofta med icke-svenskar att den engelska versionen känns naturligast att använda.
Iofs gör det väl inget om den översätts, men personligen tycker jag mest att det låter som onödigt arbete, hellre då att göra ett bättre jobb med översättningen av de publika delarna...

/Mats

Link to comment
Share on other sites

Det är jag som är language manager för svenska, men jag har haft dåligt tid med att göra översättningar själv. Var på god väg när alla kunde bidra till översättningarna, men sen hade de problem med verktyget och övergick till den nya modellen. Håller med mohsart om att det känns onödigt att översätta admin, men det är naturligtvis fritt fram för den som vill och har tid.

Link to comment
Share on other sites

"men BO hanteras ju av folk som behärskar engelska tillräckligt"

Nu tänker du nog enbart på dig själv och din bekantskapskrets :) jag VET att det är många som inte klarar den engelska som finns i admin.

Link to comment
Share on other sites

Du har helt rätt, jag överdrev lite.
Men jag vidhåller att det är bättre/viktigare att få till en vettig översättning av de publika delarna som kunderna får se; IMO är det väl så viktigt med korrekt språk som en tilltalande desajn.

/Mats

Link to comment
Share on other sites

Nu är det ju inte hugget i marmor att man ska få svar i ett forum... men kanske orkar nån skriva en rad?

Halloy gott folk!

Stefan heter jag och har inte presenterat mig riktigt ännu men det kommer.
Jag har också översatt en massa språk i admin mm men är det inte så enkelt att man exporterar det från 1.2.5 och importerar det i 1.3 som i manualen eller har jag missat något:) Sedan såg jag att era filer var mycket större – kan man bara uppdatera admin delen genom att byta ut den filen i språkpaketet?

Ha dét gott – Stefan

Link to comment
Share on other sites

Nu är det ju inte hugget i marmor att man ska få svar i ett forum... men kanske orkar nån skriva en rad?

Halloy gott folk!

Stefan heter jag och har inte presenterat mig riktigt ännu men det kommer.
Jag har också översatt en massa språk i admin mm men är det inte så enkelt att man exporterar det från 1.2.5 och importerar det i 1.3 som i manualen eller har jag missat något:) Sedan såg jag att era filer var mycket större – kan man bara uppdatera admin delen genom att byta ut den filen i språkpaketet?

Ha dét gott – Stefan


Hej Stefan,

Det går utmärkt att manuellt ladda upp filerna.
translations/sv/ där ligger de stora filerna för admin, pdf:er m.m.
i themes/ditt tema/lang/se.php har du butikens framsida
och sen det jobbiga med modulerna, varje modul har en egen sv.php (tidigare se.php) för svenska texten.
Link to comment
Share on other sites

:):) Tack för svar!

Har jag förstått fel att modulerna går att översätta i admin?
Jagar exporterat språk från 1.2.5 och importerar det i 1.3 som i manualen och det fungerar.. borde det inte det eller har jag missat något?

Steppo
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...