Jump to content

Sommige delen van de website in het engels

oli4321

Recommended Posts

Hoi,

na het installeren van prestashop 1,6,1,9 stond alles in het nederlands.

Nu heb ik een theme vanop prestashop gekocht en geïnstalleerd.

Nu is een gedeelte niet in het nederlands zie bijlage.

Nu vroeg ik mij af waar in de source files ik dit zou kunnen aanpassen ?

Want voorheen bij de basis installatie was dit wel in orde.

Alvast bedankt

groetjes

oli4321post-1337583-0-68149600-1479059274_thumb.png

Ook ik heb een nieuwe theme gekocht, bij de aanschaf was al bekend dat er geen standaard vertaling in het NL bij zat.

Een groot gedeelte kan je kopiëren (misschien zelfs wel importeren) vanuit of naar je nieuwe theme.

De rest (ongeveer 50%) heb ik zelf aan de hand van Localisatie ->Vertalingen moeten doen.

• Like 1

Hoi nayonowe,

ja ik ben aan het kijken om de vertalingen vanuit localisatie - vertalingen...

Maar mijn webhoster moet daar een paar instellingen voor veranderen (waarden verhogen).

Ik dacht misschien kopieër ik wat tpl files uit het bestaande template naar de nieuwe, maar ben niet zeker dat daarmee de code niet zou veranderen.

Ik probeer het nog verder uit te zoeken, ik zal je hier op de hoogte brengen

alvast bedankt voor de info

De vertalingen zitten in de nl.php files. Je kunt het beste de nl.php file van je default theme kopieren naar dit theme. Je kunt hem dan in de backoffice bij Localisatie->Vertalingen aanpassen. Handmatig aanpassen in de tekstfile gaat helaas niet.

Musicmaster, ik had je bericht over het hoofd gezien.

Bedankt voor de tip, ik ben nu eerst standaard met de vertaler bezig in prestashop.

heb zowat 1500 items te vertalen dus doe beetje bij beetje, indien er dan nog dingen niet vertaald zouden zijn dan ga ik kijken of dat met dat opgelost zou zijn.

Ik hou jullie op de hoogte, bedankt alvast !

Groetjes

oli4321

1500 is wel erg veel, de standaard dingen kunnen gewoon met het vertaalpakket, en wat er dan nog overblijft van een thema doe je handmatig. Dat is volgens mij behoorlijk minder, of je moet een hele trits modules meegeleverd hebben gekregen die niet in het nederlands vertaald zijn.

Ik zou eerst een checken of de standaard vertalingen wel zijn doorgevoerd, en vervolgens met de voorkant vertalingen aan de gang. Wat er in de backoffice staat, zie je toch alleen zelf.

Ik heb zelf ook regelmatig een thema aangeschaft en ook wel modules die niet in nederlands waren, maar dat hield toch met 50 - 100 woorden meestal wel op