Jump to content

Tekst op factuur op basis van klantengroep


Recommended Posts

Hallo

In onze shop hebben we een klantengroep "Professioneel". Bij deze klanten wordt de btw verlegd, volgens de Europese wetgeving. 

 

Nu ben ik zoek naar een oplossing om een melding hiervan op de factuur te zetten, enkel voor de klanten uit die bepaalde klantengroep. 

Dus: als klantengroep = professioneel, toon dan "BTW verlegd volgens artikel XXX ..." 

 

Is dit mogelijk om dit klaar te krijgen in de standaard pdf templates? 

 

(vermelding van die btw regelgeving is boekhoudkundig trouwens verplicht, in België toch)

 

Sam 

Link to comment
Share on other sites

Je kan ook de wettelijke gegevens op iedere factuur vermelden. Hoe dat voor Belgie zit weet ik niet, in Nederland moet BTW nummer, Kvk etc vermeld worden. 

 

Ik heb de module EUropees BTW nummer geactiveerd, en als een klant een btw nummer invoerd wordt deze direkt gecontroleerd, en na goedkeuring wordt de order op 0% tax gezet. Daarbij komt er op de factuur dan automatisch een melding te staan: vrijgesteld van BTW, tezamen met de wettelijke gegevens die je gewoon standaard op je factuur kan zetten is het volgens mij helemaal Ok.

 

Die module werkt echt heel goed samen met VIES

Link to comment
Share on other sites

Je kan ook de wettelijke gegevens op iedere factuur vermelden. Hoe dat voor Belgie zit weet ik niet, in Nederland moet BTW nummer, Kvk etc vermeld worden. 

 

Ik heb de module EUropees BTW nummer geactiveerd, en als een klant een btw nummer invoerd wordt deze direkt gecontroleerd, en na goedkeuring wordt de order op 0% tax gezet. Daarbij komt er op de factuur dan automatisch een melding te staan: vrijgesteld van BTW, tezamen met de wettelijke gegevens die je gewoon standaard op je factuur kan zetten is het volgens mij helemaal Ok.

 

Die module werkt echt heel goed samen met VIES

 

Ik heb de module "Europees BTW nummer" ook nog eens verder uitgetest en die toont inderdaad het veld "btw verlegd" wanneer nodig. 

Met deze oplossing kan ik dus verder. 

 

Wat me wel opvalt is dat het vernoemde veld "btw verlegd" ook al beschikbaar is in Prestashop, zonder de "Europees Btw nummer"-module te installeren. (zonet nog eens uitgetest op een clean install, zonder iets anders te configureren)

Ik vermoed dat dit toch ergens ook is opgevangen in de standaard functionaliteit, maar heb nog niet gevonden waar precies. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...