Jump to content

Google shopping - Velden foutief weergegeven


Recommended Posts

Bij deze module moet je dat in je merchant centre doen door regels aan te maken. Als bv de prijs excl. btw zonder korting wordt geimporteerd moet je dat daar aan zien te passen.

 

Ik geef de voorkeur aan de betaalde modules zoals http://addons.prestashop.com/nl/20908-google-merchant-center-pro-google-shopping.html daar kan je echt alles managen. Andere mogelijkheid is een feedpartner zoeken die het voor je opzet.

 

Als je weinig producten hebt is het instellen in je Merchant Center de goedkoopste manier, maar wel even werk. Daarna de zaak weer koppelen aan Adwords uiteraard want google moet ook wat verdienen :)

Link to comment
Share on other sites

Je moet daar eerst een kenmerk voor aanmaken. Een feed maken is niet zo'n kunst maar om hem zo in te stellen dat Google Shopping hem ook accepteerd is wel zoekwerk. Vandaar dat ook veel winkeliers dit uit besteden. Ik heb er ook niet zo heel veel kaas van gegeten, maar snap het doel van de regels wel.

 

Je krijgt ook te maken met allerlei kenmerken die verplicht zijn, maar goed het proberen wel waard natuurlijk.

 

Hier een printscreen waar je die regels aanmaakt: http://prntscr.com/d1o5w6

Link to comment
Share on other sites

Ik heb daar geen ervaring mee, heb mijn feed uitbesteed omdat ik die namelijk ook direct voor hetzelfde geld kon koppelen aan Beslist en Marktplaats. Kost een paar tientjes per maand, maar wat ik hoor van anderen is die betaalde module wel een goede module, die je ook voor beslist kan gebruiken. Alleen Marktplaats die accepteert het niet.

 

Als je dus geen Marktplaats feed nodig bent is het het uitproberen waard, de ondersteuning bij die module is volgens mij ook wel goed want heb ze een paar keer wat gevraagd en kreeg altijd snel en netjes antwoord.

 

Ik heb gekozen voor de makkelijke weg, maar mezelf wel voorgenomen dat zodra ik er tijd voor heb ik zeker de mogelijkheid tot het uitschakelen van een feedpartner ga bekijken. Voordeel is wel dat die mensen precies weten waar een feed aan moet voldoen, zodat je dat niet zelf hoeft uit te vogelen. En google shopping hanteert best veel regeltjes. Je hebt volgens mij bij de meeste feedpartners de eerste periode al gratis. Ikzelf heb het bij Channable ondergebracht. Prima Nederlands sprekende partij.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...