Jump to content

Flere priser på alle varer - nem redigering


Recommended Posts

Jeg er ved at opbygge min webshop og skal gerne arbejde med flere priser på alle varer.

Der er en standard pris på varen, som jeg naturligvis bare har indsat i retail pris feltet.

Jeg får dog behov for at lave 4-5 andre kundegrupper, der hver især skal have forskellige priser på de enkelte varer.

 

Kan det ikke laves smartere end at jeg skal sætte en retail pris på hver enkelt vare og derefter lave en specifik pris for hver enkelt kundegruppe? 

 

Det jeg nok mest af alt kunne tænke mig var at jeg på prissiden havde et felt til pris for hver enkelt kundegruppe, så man noget hurtigere kan redigere de enkelte priser... Kan det lade sig gøre? 

 

Som en lille bonusting... Kan det laves så hvis kunden (er logget ind) og tildelt en anden kundegruppe end standarden, så vises både den pris som nu er defineret at den kunde skal give, men også den normale retail pris? - men at det selvfølgelig er den pris kunden er tildelt der handles til (så det reelt bare fremgår hvad kunden sparer i forhold til normal prisen)?

Link to comment
Share on other sites

1. Nej ikke uden at rette i core Prestashop, som bestemt ikke kan anbefales.

2. Ja men kræver rettelse i dit theme.

 

Alle rettelser vil skulle føres videre i fremtidige opgraderinger = større risiko for fejl.

Jo mere du holder dig til standard, jo billigere bliver det at opgradere/vedligeholde din shop fremadrettet.

 

Jeg ser SÅ mange shops med diverse "hacks" lavet af div. wannabe udviklere og shopejere, og folk kan ikke forstå, at det nemt koster 10 timer at sætte sig ind i, hvad andre har lavet tidligere, for ikke at nævne de opgraderingsfejl man kan få.

 

Derfor, brug ordentlige moduler og lad være med at twiste standard Prestashop med mindre du har budget til at føre det videre i de næste mange år når der opgraderes.

Link to comment
Share on other sites

Tak for svar. 

Det var desværre også det jeg havde på fornemmelsen :-( 

 

Jeg er bestemt ikke interesseret i "halve løsninger" - præcis udfra de argumenter du er inde på. 

 

Jeg syntes jeg har været godt omkring i modul-udvalget i forhold til at finde noget der kan bare lidt hen af det jeg ønsker på priser - dog uden det store held. Har du evt. kendskab til et prismodul der måske bare kan en del af det jeg ønsker?

 

jeg kan jo se udfra din hjemmeside at du beskæftiger dig en del med Presta, laver du også selv moduler? og i såfald vil du give et forsigtigt skøn på hvad det vil koste at få lavet et modul der opfylder mine ønsker? (det er ikke noget jeg vil hænge dig op på til mindste øre - det ville blot være dejligt at vide om vi snakker 10.000 kr., 100.000 kr. eller hvor vi ca. befinder os henne af)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...