Jump to content

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik ben op zoek naar een module waarmee ik m.b.v. een XML productgegevens kan importeren. Ik wil zelf per leverancier kunnen aangeven welke XML-tag bij een veld in Prestashop hoort en de import per leverancier kan opslaan.

 

Dus als leverancier A <artikelnaam> gebruikt en leverancier B <productnaam>, dan wil ik voor beide leveranciers een 'importscript' opslaan die ik dan weer kan gebruiken.

 

Ondanks mijn zoektocht heb ik nog niet iets kunnen vinden, dus als jullie tips hebben, dan zijn deze van harte welkom.

 

Met vriendelijke groeten,

Agnes

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hallo Erik,

dit is gewoon 'n veredelde versie van de bestaande cvs import, ik heb deze mogelijkheden al bijgewerkt via spreadsheets.

Hetgeen ik zoek is een mogelijkheid om de gegevens door de leverancier versterkt via XML, deze via 'n conjob te laten bijwerken, vooral de voorraad en de prijzen.

 

Maar er moet natuurlijk meer gebeuren om dit mogelijk te maken, als je de export in de BO gebruikt om bv een totale cvs uit te draaien, lukt dit niet, daar je enkel maar kan selecteren op producten en daarna op leveranciers. Dan zit je met 2 cvs bestanden waar je geen geheel van kan maken, je unieke ID's ontbreken bij die van de leverancier enz..enz..

 

Het is gewoon 'n puinhoop en een heel tijdrovende bezigheid om je webshop up to date te houden met je leveranciers.

De meeste leveranciers verstrekken XML data, waarover je a la minuut kan beschikken, dewelke up to date is, maar je kan hem niet synchroniseren met Prestashop door 'n crontask.

 

MVG,

Roger

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Beste abennen en generaal,

 

Ik gebruik op dit moment Total import Pro.

Het werkt goed en je kunt per leverancier een import aanmaken en automatisch bijwerken.

 

Wat mij alleen nog niet lukt is images laden vanaf een externe server bij de leverancier.

 

Mochten jullie Total Import Pro willen proberen ik heb de module.

Edited by Wouter van der Horst (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Hallo Wouter,

bedankt voor je suggestie.

Ik heb op de site het een en ander even gelezen.

Ik weet niet of je deze module ook in PS 1.7 gebruikt?

Een cron task is blijkbaar ook niet mogelijk, verder ook geen attributen enz..

Nu, geen must voor mij, ik ben tevreden met 'n XLM feed met m'n leveranciers, waarbij ik de prijzen en voorraad mee kan bijhouden op dagelijkse basis. Leverancier geeft voor het product op voorraad een "Y" of "N", dit kan ik niet zomaar in 'n productveld importeren, dus dient er nog software matig het een en ander aangepast te worden.

MVG,

Roger

Link to comment
Share on other sites

Beste Curious, ik heb de website bezocht en het lijkt me inderdaad een goede keuze, gratis is er niet meer bij, maar dat is geen erg, als het aangebodene kan beantwoorden aan mijn wensen. Heb hun een email gestuurd met enkele vragen, of de module ook geschikt is voor PS versie 1.7...

Verder dien ik enkele gegevens van m'n leveranciers om te zetten, zij geven voor de stock een "Y" of "N" weer en deze dient geconverteerd te worden naar het database veld "AANTAL" als 4 of 0.

Uiteraard moet er ook de mogelijkheid in zitten om de combinatie prijzen en voorraad status van deze producten te updaten.

Alvast bedankt voor je tip!

MVG,

Roger

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 years later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...