Jump to content

na update geen toegang bo


Recommended Posts

Hallo,

 

mijn vrouw heeft een webshop van prestashop. Deze is in de backoffice geupdate met het programma 1click update. het was versie 1.6.1.4 en is geupdate naar versie 1.6.1.7, zo staat het ook aangegeven op de pagina van de bo. Echter komen wij met beide emailadressen niet meer in de bo. 

 

De site laad kort maar word niet verder gestuurd en blijft op het inlog scherm staan. 

 

Prestashop word gehost via strato. Hier staat nog wel dat versie 1.6.1.4-133 actief is en word er nog niet gesproken over een nieuwere versie. 

 

iemand tips want voorlopig staat de site nog stil.

 

groetjes Frank

Link to comment
Share on other sites

Ik zou in eerste instantie een roll back doen, als het goed is kan dat bij je hoster (back-up terugzetten). Daarna de update opnieuw uitvoeren waarbij alle stappen gevolgd worden die gevraagd worden. Er kan tijdens het updaten iets fout zijn gegaan namelijk.

De back-up is terug geplaatst, echter komt er nu te staan in back office:

 

Forbidden

You don't have permission to access /Backoffice/index.php on this server.

 

en bij frontoffice:

 

Forbidden

You don't have permission to access / on this server.

Link to comment
Share on other sites

Lijkt erop dat er ergens toch iets niet helemaal goed gaat. Heb je ook je browser grefreshed(cache leeghalen). Ik weet niet of het daaraan ligt maar soms onthoud je browser dingen die voor foutmeldingen zorgen.

 

Normaal gesproken zou als je een backup terugzet die altijd heeft gewerkt nu ook moeten werken. Weet je zeker dat de backup die je hebt teruggezet de werkende versie was?

Link to comment
Share on other sites

nee zeker weten dat dit de werkende versie was doe ik niet, gezien mn vrouw de back up zelf heeft uitgevoerd toen ze de update wilde gaan uitvoeren. 

 

tijdens de update is ook een back-up gemaakt door het 1click uodate programma wat ze gebruikt heeft. 

Link to comment
Share on other sites

Normaal gesproken kan je bij je hoster een keuze maken uit de backups die er gemaakt zijn. Ik heb zelf een keer een probleem gehad waarbij ik de keuze heb gemaat de webshop 5 dagen terug te zetten. Wel veel werk omdat ik de missende orders handmatig opnieuw moest invoeren, maar het werkte wel.

 

Bij de hoster waar ik zit worden automatisch backups gemaakt, voor zover ik weet doet Strato dit ook vanaf een bepaald pakket. Ook kan je bv STrato vragen een goede backup terug te zetten. Ik denk namelijk dat je index.php file niet is overgezet. Dat zou je met FTP kunnen checken.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...