Jump to content

wie kan mij vertellen of dit kan...


Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik heb zeker 600 producten in mijn webwinkel. (Prestashop 1.6.1.7)

Als ik alle producten van prijs wil verhogen, moet ik nu alle producten langs. En als ik dat later nog eens doe, moet ik weer alle producten langs.

Is het mogelijk om een bepaalt product type een basis bedrag te geven.

Ik kan me zo voorstellen, dat een product een inkoop bedrag heeft, en dat er BTW over gerekend wordt. Maar dan maak je nog geen winst. Kan dat voor een groep vast liggen? Dus dat alle producten van die groep een inkoopbedrag hebben met BTW en de winst toevoeging en of administratiekosten. Dus als ik dan het bedrag van de winst toevoeging of administratiekosten op hoog, dat dit consequenties heeft voor de producten van dat product type.

 

Wie weet of en hoe ik dat kan doen?

 

Vriendelijk bedankt alvast,

Frits van Leeuwen

Link to comment
Share on other sites

Jan,

 

Bedankt voor je reactie. Zover was ik zelf ook. Maar ik zoek juist de oplossing in het programma.

 

Ik kan me voorstellen dat je de vaste kosten zoals bijvoorbeeld de kosten van een opslagbox, huur van een pand, en administratie-/personeelskosten verdeelt onder de producten. Voor ieder type product een vast bedrag daarvan. Daarnaast heb je natuurlijk de inkoop, winst en BTW.

 

Zo kan je dan verschillende kosten verdelen en dan bij elkaar tellen en zo tot een eindbedrag komen.

 

Anders is er misschien een module die dit kan?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...