Jump to content

Probleem met vervoerders instellen


Recommended Posts

Ik ben aan het stoeien om een nieuwe constructie op te zetten met de vervoerders.

Net dacht ik een stap verder te zijn, maar toch gaat het weer mis...

 

Huidige situatie:

3 vervoerders (PostNL, DPD en DHL) en afhalen.

Standaard verstuur ik met PostNL en sommige dropshipproducten gaan via DPD en DHL.

Hiervoor heb ik aparte magazijnen aangemaakt, zodat ik de pakbon van de dropshipproducten kan mailen naar de leverancier. (De bestelling wordt hierdoor opgesplitst per vervoerder)

 

Ik verzend gratis vanaf € 49, dit wordt goed berekend, ook als er producten uit meerdere magazijnen besteld worden.

 

Hoe de nieuwe situatie moet worden:

Er is nu een vervoerder bij die verzendkosten rekent per gewicht. (gratis boven 70 kg, ongeacht bedrag)

Deze vervoerder geldt alleen voor 1 categorie producten die ik nu op alleen afhalen heb staan.

 

Als ik deze vervoerder nu aanmaak met de verzendkosten in staffels met de gewichten dan gaat prestashop bij een bedrag van € 49 toch over op gratis verzenden, terwijl dit nou net niet de bedoeling is.

 

Ik dacht dus een nieuwe vervoerder aan te maken waarbij ik PostNL, DPD en DHL als 1 vervoerder samenvoeg (op bedrag) met staffel tot € 49 en staffel boven €49 en een nieuwe vervoerder op gewicht.

Nu krijg ik bij het testen als ik twee producten in de winkelwagen doe uit verschillende magazijnen (maar wel gekoppeld aan dezelfde vervoerder) de verzendkosten in de winkelwagen als het totale bedrag boven de € 49 uitkomt.

 

Berekend Prestashop de verzendkosten misschien per magazijn?

 

En is er misschien iemand die me verder op weg zou kunnen helpen?

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Syllie25,

 

Is het niet handiger om alle vervoerders apart te laten staan zoals je altijd had. Dat werkte, zo ik je bericht lees, in het verleden goed. De nieuwe vervoerder voeg je dan toe  met de gewichtsstaffel

 

Bij je product kun je bij het tabblad verzending aangeven welke vervoerders voor het product gebruikt mogen worden. In dit geval dus 'afhalen' en die 'gewichtsvervoerder'. Bij mij gaat dat goed, maar ik werk vanuit één magazijn en klanten bestellen meestal maar 1 artikel.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...