Jump to content

Måste jag uppgradera till 1,7 när det kommer ut?


Recommended Posts

Hej

 

Jag har läst en artikel som nemo skrev i februari i år anger hur katastrofal PS 1,7 kommer att bli och hur det skulle vara en monumental, ibland omöjlig uppgift att uppgradera till 1,7 från tidigare versioner. Jag är fortfarande i inrättandet stadier av min första online-butik med hjälp av PS 1.6.1.7 , och det har varit mycket tidskrävande och långtråkigt arbete. Så min fråga är, när den nya 1,7 kommer ut, måste jag uppgradera för att kunna använda funktionalitet som 1.6.1.7 har? Nemo säger att när 1,7 kommer ut Prestashop kommer att förlora 70% av det nuvarande medlemmar, så min fråga är varför skulle det förlora alla dessa medlemmar? Om jag är nöjd med 1.6.1.7 och inte vill uppgradera, kan jag fortsätta att använda 1.6.1.7 på obestämd tid? Kommer jag fortfarande att kunna använda BO?

 

Jag frågar eftersom som sagt, jag fortfarande sätta upp min webshop och har inte gått live ännu, så om jag kommer att få problem med 1,7 tvingar mig att börja om på nytt, så jag antar att jag ska klippa mina förluster kort och användning en helt annan plattform nu

 

Klargörande skulle vara mycket uppskattat..tack på förhand

 


Link to comment
Share on other sites

Hej lgamil.

 

Omöjligt kommer det kanske inte att vara att uppgradera till PS 1.7, men eftersom inte moduler eller annat är förberedd för att kunna göra uppgraderingen rätt upp och ned, så blir det i alla fall inte enkelt. Och orsaken är den att kärnan (Core) har gjorts om helt.

 

Nej du behöver inte uppgradera för uppgraderingens skull, PS 1.6.1.7 kommer att suppottas under lång tid och kommer att kunna uppgraderas också för den delen.

 

Vad Nemo menar är att det är många som har investerat i många och kostsamma moduler som de inte vill betala för att få dom uppgraderade och därför kommer att fortsätta att använda PS 1.6.

 

Ja du kommer att kunna använda PS 1.6.1.7 på obestämd tid, och du kommer fortfarande att kunna använda ditt BO.

 

När däremot den stabila versomen av PS 1.7 är klar det vet vi inte i dagsläget, men det ligger inte långt fram i tiden tror jag. Så om du skall köra med PS 1.6 eller PS 1.7 det är något som bara du kan bestämma dig för!

 

Bästa hälsningar

MacRoy

Edited by MacRoy (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...