Jump to content
roja45

[Free Module] Roja45: Quotations

Recommended Posts

Free Quotations module for Prestashop 1.6 and 1.7, includes a form designer supporting any number of text fields and text areas in a single column.

Customer quotation requests are emailed to an email address of your choosing.

Free version is available: here

• Single product quotes
  • See the quotations in the back office.
  • Receive your quote requests by email.
  • Form designer (restricted features).
  • Works with cart enabled stores.
  • Works with catalog only stores.
  • Upgrade from free version to paid version without losing your quotations.

Current Version: 1.2.9

Paid version, Roja45: Quotations Pro, is available in the addons store: here.  

Prestashop 1.7 Demo: Front Office, Back Office. User: demo@demo.com, Pass: demodemo

Features

• Back office quotation templates
  • Quotations enabled by customer group.
  • Add shipping method select form element
  • Customer account creation optional
  • GDPR compliance
  • Faster product selection process to support catalogs of large quantity products
  • Attach PDF copy of quote to customer email
  • Better visual feedback when adding products to quote cart on PS 1.7
  • Enable/Disable product availability when adding products to quote. Quote out of stock products.
  • Customer file uploads, let your customers attach a document to the request.
  • Pre-populate form with customer data when logged in.
  • New quotation cart for customer, add products to the quote while browsing the site.
  • Receive all quotation requests in a new Back Office tab.
  • Track the status of each quotation.
  • Convert requests into quotations and send them to the customer to add to their cart
  • Add discounts, and charges from the Back Office.
  • Define canned responses to send to your customers quick responses.
  • Raise orders directly from a quotation in the Back Office for catalogue enabled stores.
  • Catalogue mode support for single and multiple products, orders raised though back office.
  • Cart mode support for single and multiple products, orders raised though cart.
  • Quotation Form Designer
  • Answer Template Designer
  • Configurable Quotation Statuses
  • Customer messaging system

Current Version: 1.3.65

Edited by roja45 (see edit history)
  • Like 1

Hi,

Which link specifically, and when you click the link or at some point in the demo?  They seem to be working for me.

Hola!

Al momento de enviar la quotation, me aparece este error en una burbuja: "Error. Ha ocurrido un error enviando su solicitud. Por favor, inténtelo de nuevo más tarde.". Desde contacto los correos se envían exitosamente, así que no parece ser un problema del servidor de correo. En los Logs (advanced parameters > logs) no figura qué error es.

Por Chrome > Inspeccionar Elemento pude ver los request y respuestas.

El request fue:

1. ROJA45_QUOTATIONS_REQUEST:
    {"columns":[{"fields":[]},{"num":0,"fields":[{"pos":0,"name":"ROJA45_CONTACT_NAME","label":"Nombre","value":"Leonardo"},{"pos":1,"name":"ROJA45_CONTACT_EMAIL","label":"Email","value":"leonardo@anonymus.com"},{"pos":2,"name":"ROJA45_CONTACT_PHONEE","label":"Teléfono","value":"212345678"}]}]}

y como respuesta (ajax) me da un error 500.

500 Internal Server Error

Sé que este es un módulo gratis, pero se agradece una respuesta, pues puede que el problema sea generalizado.

Mi versión de PrestaShop es la 1.6.1.7

Saludos!

I used this free module as test in prestashop 1.6.1 but when the send button is pressed, in the Quotation Form, errors are displayed: Emails Address Required, Contact Name Required, Required Field  Missing. It looks like the fields are not being saved in the database. 

Hello, good module but,

but underdeveloped, you can't set a friendly url

e.g. instead of

module / roja45quotationspro /

I wish it was

/product-quote

hookModuleRoutes?

this url is ugly so it could be fixed :)

Edited by emild (see edit history)

Thanks, the paid version supports it, the free version is pretty basic,  but you can make any changes to it that you like.

"Just declare public function hookModuleRoutes " - This is not how you should make a module compatible with friendly urls.  The friendly url function is enabled automatically if you initialise the controller correctly (and you're correct, this module is not doing it, but that's by design).

You're right,

but this free version and as I suppose it is very stripped down compared to the premium and shopping motivation will not be rather pure url but the ability to manage queries from the backoffice level etc.

clean url should also be in the free version 

this is a very good module but this url scares you a bit even in the free version :)

I am testing your free version of Roja45 and although it has taken me quite a while to make it work, in the end it seems that I am getting it despite some problems with sending emails.

The main problem I have is that the requests received in the back-office, all the fields of the form work out well but what does not come out is the product on which they make the request, so that request could not be met since it The product on which it is requested is unknown.

Obviously the answer should always be done manually, since to do it from the module, the paid version would be necessary.

Therefore, I appreciate the free version of your module, but it is the same as if it were a demo version since in these circumstances it is not functional at all.

If there is any way that the product on which a budget is requested can be included, in the free version, I would appreciate such information.

Besides, on the Quotations page, where a list appears with all the requests received, I don't see any way to eliminate the resolved requests.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Estoy probando vuestra versión gratuita de Roja45 y aunque me ha costado bastante hacer que funcione, al final parece que lo estoy consiguiendo a pesar de algunos problemas con los envíos de los correos electrónicos.

El principal problema que tengo es que las solicitudes recibidas en el back-office, salen bien todos los campos del formulario pero lo que no sale es el producto sobre el que hacen la solicitud, por lo que no se podría atender dicha solicitud puesto que se desconoce el producto sobre el que se solicita.

Obviamente la respuesta siempre habría que hacerla de forma manual, ya que para hacerlo desde el módulo sería necesaria la versión de pago.

Por tanto, agradezco la versión gratuita de vuestro módulo, pero es lo mismo que si se tratara de una versión demo ya que en estas circunstancias no es funcional en absoluto.

Si hay alguna forma de que se pueda incluir el producto sobre el que se solicita un presupuesto, en la versión gratuita, agradecería dicha información.

A parte, en la página Quotations, donde aparece un listado con todas las solicitudes recibidas, no veo ninguna forma de poder eliminar las solicitudes resueltas.

Edited by Raply
Add the query in English as this forum belongs to the international community in this language (see edit history)

Es correcto, las funciones de back office no están disponibles en la versión gratuita.

Muchas gracias

Lo entiendo, pero entonces como se puede saber sobre que producto hacen la solicitud ya que no aparece en ningún sitio.

Muchas gracias a vosotros por la rapidísima respuesta.

Está incluido en el correo electrónico enviado.

(aunque no estoy seguro porqu no puse el nombre del producto alli..)

image.thumb.png.2bcedb621194209bb4f6232006b6444f.png

Edited by roja45 (see edit history)

Estoy haciendo las pruebas en local con WampServer Versión 3.1.9 64bit sobre Windows 10, por lo que no se si tendrá algo que ver, el caso es que otros correos electrónicos funcionan bien, pero no consigo que vuestro módulo envíe ninguno, ni activando la opción de utilizar el servicio al cliente de PrestaShop, ni desactivándola e indicando una dirección de correo electrónico manualmente, ni incluyendo una dirección de correo electrónico adicional como copia oculta.

Además, marque o no en el formulario la casilla Enviar copia a ti mismo, al enviarlo me aparece el aviso: Quotation request sent, but there was a problem sending a copy to your email address. We will be in contact soon., aunque debajo me aparece: Request Received - Many thanks, we have received your request. We will contact you with your quotation as soon as possible.

El caso es que no llega ningún correo electrónico, ni al servicio de atención al cliente, ni al adicional indicado como copia oculta, ni al usuario que ha enviado la solicitud.

A parte el código que incluyes entiendo que pertenece al archivo request-summary-product-line.tpl, pero no creo que tenga nada que ver con que no aparezaca en el back-office ni que no funcione el envío y recepción de los correos electrónicos.

La tienda que tengo en producción es www.antiquesyvintage.es y como puedes ver no se puede comprar directamente sino que utilizo un antiguo módulo de Tianex.com para que hagan consultas o soliciten un pedido, pero tambien verás que funciona sobre la versión 1.6.1.24 de Prestashop y para las pruebas en local utilizo la versión 1.7.6.1, ya que estoy estudiando la migración de la versión 1.6 a 1.7.

En fin que la tienda la tengo más como un catálogo por lo que las ventas a través de ella son mínimas y no me puedo permitir invertir en módulos de pago.

Perdona por el rollo y muchas gracias por tu atención.

Si los correos electrónicos no llegan, casi siempre es la configuración del servidor la que tiene la culpa, pero no proporciono soporte para la versión gratuita.

Solo es necesario tener un poco de cuidado con la cuenta de envio, la cuenta de correo electrónico de instalación y lo que permite el servidor smtp que está utilizando.

Tranquilo, lo entiendo y no pasa nada.

Revisaré con tranquilidad el tema la configuración del servidor y las cuentas de envío y de instalación.

Solo una cosa más. Entonces entiendo que, en la versión gratuita, en el back-office lo único que aparece es el listado de las solicitudes recibidas sin indicar los productos a los que se refieren y, además, sin tener opción a poder hacer ningún tipo de gestión sobre dicho listado, en particular poder eliminar alguna solicitud de prueba o ya resuelta.

De todos modos, muy agradecido por tu ayuda.