Jump to content

Modtager ikke længere besked fra ePay når kunden har betalt


kellmann

Recommended Posts

Hej,

 

Jeg har kørt med Prestashop og ePay i godt et halvt års tid nu og det har fungeret perfekt, indtil i fredags. Alle betalinger går igennem, men Prestashop modtager ikke længere callback fra ePay. ePay loggen siger følgende:

05-09-2016 10:04:01 OK Callback er modtaget korrekt
05-09-2016 10:03:02 IKKE MODTAGET Instant callback error: The remote server returned an error: (500) Internal Server Error.

Inde i backoffice kommer betalingen ikke ind og hverken kunden eller jeg modtager en e-mail med besked om at betalingen er gennemført.

 

Det eneste der er sket siden fredag er at ePay har aktiveret muligheden for at modtage betaling i EUR.

 

Jeg kører med Prestashop Cloud v1.6.1.0 og ePay v4.8

 

Nogen der kan hjælpe?

/Carl

Edited by kellmann (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Jeg oplever nøjagtig samme med Prestashop version 1.6.1.6.

 

Epay betalingen går som sådan fint igennem, men når der skal vendes tilbage til shoppen får jeg en http 500 fejl og ordrer er ikke oprettet og betalingen er ikke registreret.

 

jeg har talt med support hos ePay, men de kunne ikke rigtig hjælpe. De oplyste at jeg skulle prøve at afinstallerer og slette ePay modulet og installerer der på ny. Dette hjalp ikke.

 

Jeg har prøvet tage callback URL og sætte det direkte ind i browseren, men får stadig http 500 fejlen

 

 

Jeg får denne her exception i Prestashop

post-1311154-0-32322400-1473351389_thumb.png

 

Håber at der er nogen som kan hjælpe mig på vej mod en løsningen.

 

mvh. Thomas

Edited by Riparos (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Nej Jeg har ikke noget pretty URL modul.

Jeg siden fundet ud af at det ikke er en fejl i ePay modul umiddelbart. Jeg forsøgte at tilknytte bankoverførsel som betalingsmiddel og her fik jeg samme fejl. Så jeg går udfra at det er et problem i PrestaShop.

 

I og med at jeg allerede at brugt med tid på at finde en løsning til dette problem, uden rigtig at være kommet tættere på en løsning er konklusionen blevet at skippe PrestaShop og finde et andet eCommerce system.

Link to comment
Share on other sites

Mit problem er at ordren går ind på Prestashop, men eftersom Prestashop ikke får en besked tilbage fra ePay om at betalingen er gennemført, får jeg ingen besked fra Prestashop om at der er en ny ordre. Jeg har installeret modulet "E-mail-notifikationer", som sender mig en e-mail så snart der er en ordre.

 

Jeg undrer mig bare at det har virket perfekt indtil for få dage siden. Jeg har ikke lavet noget ved shoppen og har ikke installeret nogen moduler der skulle smadre funktionen. Det eneste sted jeg kan se en fejl er i ePay loggen, hvor den først melder en fejl 500 og derefter et ok. Det er som om fejl 500 går ind og forstyrrer systemet så den efterfølgende ok ikke registreres.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...