Jump to content

Recommended Posts

Ik snap er werkelijk waar helemaal niets meer van. Ik heb werkelijk alles al geprobeerd, maar ik kom er niet meer uit:

 

Mijn Prestashop 1.6.1.6, wil helemaal niets importeren. Alhoewel, hij zegt dat hij het prima gaat doen, alle kolommen zijn gemapt, en hij komt dan met de melding (voorbeeldbestand):

  1. iPod Nano (Nummer: 6) kan niet opgeslagen worden
  2. Property Product->name is empty
  3. iPod shuffle (Nummer: 7) kan niet opgeslagen worden
  4. MacBook Air (Nummer: 8) kan niet opgeslagen worden
  5. MacBook (Nummer: 9) kan niet opgeslagen worden

 

Dit doet hij met ieder formaat bestand. Zelfs bestanden die ik maar enkele kolommen heb gegeven, maar óók met de voorbeeldbestanden die ik uit PrestaShop download en upload (zoals het voorbeeld).

Als PrestaShop zijn eigen formaat al niet meer snapt.... (en ja, de voorbeeldbestanden zijn engels, dus gebruik ik ook Engels)

 

Ik denk dat ik nu al 5 weken bezig ben met deze importer, en niets werkt. Ik krijg de indruk dat deze importer op een maandagmorgen is geschreven?

 

Als de importer niet werkt, dan gooi ik heel prestashop in de prullenbak. Ik kan onmogelijk prijsbeheer doen zonder die importer.

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Dank voor je antwoord. Ik ben benieuwd of dit werkend te krijgen is. Het is de eerste functie die ik heb geprobeerd, maar het heeft nooit gewerkt. Ik ging er van uit dat ik het uiteindelijk wel werkend zou krijgen, dus de shop is verder al helemaal ingericht....maar, zonder producten anders dan een paar handmatige.

 

Ja, ik heb NL/EN geprobeerd, ISO aan/uit, referentie als sleutel aan/uit. En alle combinaties daarvan.

 

Het bestand wat ik nu eerst werkend probeer te krijgen is het voorbeeldbestand wat je kan downloaden, om uit te sluiten dat het bestandsformaat een probleem kan zijn.

 

De enige aanpassing in dat voorbeeldbestand is het tax-rule ID naar 58, omdat dat mijn nummer is voor de NL belastingregels, ipv de standaard 1. 

 

Bijgevoegd de laatste testversie van het bestand.

products_import_test_127.zip

Link to comment
Share on other sites

Beste tss68nl,

 

Welke instellingen gebruik je bij je import?

 

ISO-88591 gecodeerd bestand? :
Veldscheidingsteken :

Scheidingsteken voor meerdere waarden :

Verwijder alle producten voor import:
Gebruik productreferentie als sleutel :
Sla hergenereren van miniaturen over :
Forceer alle ID-nummers :
 

Met vriendelijke groet,

MARK-APP

Link to comment
Share on other sites

Zoals gezegd in de startpost: ik gebruik 1.6.1.6. Installatie op 1.6.1.4 geloof ik, en via upgrade binnen prestashop naar 1.6.1.6. Dit issue heb ik al vanaf installatie.

 

ISO : Ja en Nee

Teken : puntkomma uiteraard als er ; in staat. Ik heb ook bestanden gemaakt met pipes, tildes etc

Meerdere waarden: | (pipe), maar ook tildes gebruikt, slash, backslash, etc

Verwijder: Nee (maar ook ja geprobeerd)

referentie: Nee (maar ook ja geprobeerd)

hergenereren: Nee (maar ook ja...)

Forceer ID: Nee (maar ook ja...)

 

En eigenlijk alle combinaties van bovenstaand. Ook hele kleine bestanden gemaakt met weinig kolommen, de voorbeeldbestanden, etc etc.

 

Ik werk al 15 jaar met datawarehouses, dus CSV is me niet onbekend, en import modules ook niet. Maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Het gebrek aan duidelijke foutmeldingen is echt vreselijk.

 

Is er iets van een debugmode waarmee je tot in detail kan zien wat hij probeert te doen? Inprikken op mysql gaat volgens mij niet, en de fout hoeft ook niet bij een query te ontstaan natuurlijk?

 

Ondanks dat het afgeraden wordt op de forums, ga ik uitzoeken welke tabellen gevuld moeten worden en schrijf ik wel een eigen importer buiten prestashop om direct op de database. Ik denk dat dat veel sneller en betrouwbaarder werkt. Als dat ook een drama blijkt door het datamodel, dan geef ik het op :)

Link to comment
Share on other sites

Ik zat te denken, het zal toch niet zo zijn dat PrestaShop een Americano gedaan heeft he? Alsin: we bouwen het product alleen voor de USA, en europese installaties: succes met onze usa inrichting? :)

 

Is het verplicht de amerikaanse taal, BTW, landen, provincies etc etc in je PrestaShop database te houden om de importer te kunnen gebruiken?

Het eerste wat ik namelijk heb gedaan is alle niet nuttige landen uitgezet, taxes die niet gebruikt worden weggedaan etc. Er van uit gaande dat PrestaShop gewoon in het Nederlands kan werken, met een afzetmarkt alleen binnen Europa.

Link to comment
Share on other sites

Beste tss68nl,

 

Stel het eens als volgt in voor je test bestand:

 

ISO : Nee

Teken : ; (zoals je geposte test bestand)

Verwijder: Ja

referentie: Nee

hergenereren: Ja

Forceer ID: Ja

 

Bij de volgende stap kan je kan alle kolommen in eerste instantie allemaal correct koppelen en sla dat dan op als template (dan kan je die template steeds inladen en hoef je niet meer alle kolommen handmatig toe te wijzen aan de juist import kolom). Vervolgens ga je steeds opnieuw proberen te importeren door steeds een ander kolom uit te zetten (dus op negeren zetten). Begin bijvoorbeeld is bij je tax class. Als het goed is kom je er dan snel achter welke kolom het probleem geeft. Laat de product id sowieso altijd wel importeren.

 

Verder zou je het error log van php kunnen nagaan of daar nog meldingen in staan. Vaak kan je ook ook snel foutmeldingen zien door tijdelijk in de code define('_PS_MODE_DEV_', false); op define('_PS_MODE_DEV_', true); te zetten in het bestand config/defines.inc.php middels ftp en dan het nogmaals te proberen. Dan zie je als het goed is ook de foutmelding.

 

Ik hoop dat je er zo uitkomt.

 

Met vriendelijke groet,

MARK-APP

Link to comment
Share on other sites

Hallo Mark,

 

Ik probeerde eerder al aan te geven dat ik weet hoe je een import systeem systematisch moet debuggen. Ik heb reeds heel veel kolomsamenstellingen geprobeerd. Ik snap het systeem met templates (die heb ik inmiddels een stuk of 40). Nummer 127 voor het csv bestand was ook niet toevallig. Ik ben bij 1 begonnen.

 

Ik denk niet dat het in het bestand kan zitten of de import parameters. Als dat zo zou zijn, dan had ik al lang een keer een andere foutmelding gehad dan deze. Sowieso wordt het voorbeeldbestand automatisch goed gemapt (zelfde volgorde en aantal kolommen), en zelfs die werkt niet.

 

Thanks voor de dev mode: nu geeft de site als aanvullende melding:

public_html/controllers/admin/AdminImportController.php
[2] Parameter 3 to AdminImportControllerCore::fillInfo() expected to be a reference, value given

 

Ik heb gekeken in de source, maar het is helaas niet te zien vanuit waar deze functie is aangeroepen. 3e parameter is het object van de informatie die ingevuld moet worden, en die wordt blijkbaar niet meegegeven. In de classes zelf wordt de aanroep op een hele hoop verschillende objecten gedaan, maar mijn gok is dat het de naam van het object zal zijn (gezien de andere foutmelding).

Link to comment
Share on other sites

Ik heb een oplossing gevonden, al weet ik nog niet precies wat het probleem nu was:

 

In /controllers/admin/AdminImportController.php, op regel 1006 moet een extra & teken worden toegevoegd:

 

if (!call_user_func_array($funcname, array($row, $k, &$user_data))) {

 

 

Ziet er naar uit dat dit een fout is die alleen zich manifesteert als er PHP7 wordt gedraaid op je server....

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...