Jump to content

Ta bort frakt från varukorgen samt visa artikelnummer (ID)


mIkEtreE

Recommended Posts

Jag skulle vilja ta bort Frakt från varukorgen dvs så det inte står Frakt 0.00. Jag har tagit bort frakt från "checkout"-steget så det blir aldrig någon frakt. Jag antar att det är en template-grej. Jag använder standard template.

Sen säkert ytterligare en template-grej. Jag skulle vilja få med "ID" när jag listar produkterna. ID är i vårt fall detsamma som artikelnr och det är väldigt viktigt att det syns.

Tack snälla på förhand.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Ja, ID är till för artikelnummer, går ju att lägga på kombinationsnivå och du får då ett korrekt id(artikelnummer) för varje beställd artikel med sin specifika konfiguration hela vägen genom orderprocessen och vidare för arkivering.

Under översättningar > products > Reference: kan du ju helt enkelt döpa det till artikelnummer istället för referens om det känns bättre så :)

 

Att få upp det i själva listningen går ju men du får ju endast "huvudartikelns" artikelnummer.

Bör rimligen bara vara att trycka in koden för produktid på lämpligt ställe i product-list.php . Aldrig testat, men släng in den där det passar i din template så borde det visa produktens huvudnummer.

  <p id="product_reference" {if isset($groups) OR !$product->reference}style="display:none;"{/if}><label for="product_reference">{l s='Reference :'} </label><span class="editable">{$product->reference|escape:'htmlall':'UTF-8'}</span></p>

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...