Jump to content

Varer forsvinder fra kurv, når man logger af og så lægger varer i kurv inden næste login


aMazy

Recommended Posts

Jeg har søgt og ledt nu både google og her på forum. Måske har jeg bare søgt forkert...

Men lige nu sker der det i min shop (den er ikke aktiv endnu) at hvis en kunde lægger varer i kurven, logger af uden at bestille, senere går ind og finder andre varer og DEREFTER logger ind, ja så er varerne fra forrige login forsvundet.

Dette er ret uheldigt da mine kunder tit lægger varer i kurven over flere gange. Selv ville jeg blive ret træt af at mine første omhyggeligt gemte varer sådan bare bliver væk...

 

Er det bare en indstilling i shoppen jeg har misset eller er det sådan det fungerer i Presta.
Jeg er ret ny til Presta så det er muligt at det er noget helt simpelt... :unsure:

 

* Lige en tilføjelse; Hvis kunden logger ind INDEN hun lægger flere varer i kurven er der ingen problemer.

Edited by aMazy (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ja det er jo logik i det der.

 

Logger du ind så vises indholdet af kurven igen. Det er en indstilling i PS.

 

Lægger du derefter varer i kurven uden at være logget ind så opretter du en ny kurv. Når du så logger ind så er det med den nye kurv.

 

PS. Hvordan kan du skrive at dine kunder gør dit og dat når shoppen ikke er aktiv endnu?

Link to comment
Share on other sites

... fordi jeg ved hvad de gør i min nuværende shop. :)  Hvor det fungerer fint med at gemme varer i kurven til næste gang de kommer. (UniqueFree shop)

 

Så det jeg skal finde ud af inden jeg kan starte med at bruge Presta er hvordan den første indkøbskurv kan kombineres med den næste, UDEN at de absolut skal huske at logge ind først.
 

Link to comment
Share on other sites

UniqueFree er baseret på OSCOMMERCE. Så vidt jeg husker så gemmer OSCOMMERCE ikke kurven men er 100% baseret på cookies. Så hvis cookies bliver slettet så forsvinder varerne i kurven.

 

Med Prestashop har du trods alt kurven som den så ud når man logger ud. Uanset om cookies slettes.

Link to comment
Share on other sites

Det tror jeg ikke vil ske. For en ændring i måden en kurv gemmes på, vil være lig med en ændring i standard PrestaShop funktionalitet. Og det vil sjældent være anbefalelsesværdigt af hensyn til fremtidige opgraderinger.

 

Jeg tror derimod, du skal skrotte din OsCommerce tilgang til webshop og bare lade dig rive med af de mange, mange fede features du får med PrestaShop, som også er meget meget bedre mht. brugervenlighed og i det hele taget shopfunktionalitet.

 

(har selv brugt OsCommerce og UniqueFree og synes det var noget L...)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...