Jump to content

Probleem met wachtwoord dat klant aanvraagt via 'wachtwoord vergeten'


sonjasonja

Recommended Posts

Ik heb een webshop in PS 1.6.0.9 en heb problemen met klanten die hun wachtwoord zijn vergeten en dan op de knop 'wachtwoord vergeten' klikken:

Als ze op de knop klikken, krijgen ze een mail met een link. De link werkt, als ze er op klikken krijgen ze daarna een mail met een nieuw wachtwoord. Dat is dus allemaal prima. Maar als ze dan dat nieuwe wachtwoord gebruiken bij het inloggen, komt er een melding 'Authenticatie fout'. Het nieuwe wachtwoord kan dus niet gebruikt worden. Kortom, het enige wat een klant dan nog kan doen om in te loggen, is ons benaderen zodat wij vanuit de BO een nieuw wachtwoord aanmaken. Maar dat is uiteraard niet handig, we willen juist dat de klant dit zelf kan doen, automatisch vanuit het systeem via de knop 'wachtwoord vergeten'. Er komt dus wel een nieuw wachtwoord naar de klant, maar dat wachtwoord 'werkt niet'.

Hoe kan dit worden opgelost?

 

Link to comment
Share on other sites

Hallo, net een test gedaan met een nieuwe gebruikersaccount

 

1. account aangemaakt

2. ingelogd met login

3. uitgelogd en nieuwe paswoord aangevraagd.

4. poging tot inloggen met origineel paswoord: Mislukt

5. poging tot inloggen met paswoord verzonden via mail: Gelukt

 

Geen probleem aangetroffen tijdens mijn test

Link to comment
Share on other sites

Mag ik vragen welke browser je hebt gebruikt? Het lijkt op een cache probleem denk ik. Ik heb zelf getest op Chrome en Explorer, daar gaat het echt mis. Bij mijn klanten gaat het ook mis... Als het de database niet is (en dat is blijkt uit de debug, geen gekke dingen aan de kant van de database), dan lijkt het toch een cache probleem, of misschien dus browser...

Link to comment
Share on other sites

@Crezzur, zou je het nog eens willen proberen (nieuw wachtwoord aanvragen en dan inloggen)? Ik heb mijn klanten namelijk in klantgroepen ingedeeld (zodat ze B2B met korting kunnen shoppen), dat heb ik nu bij jou ook gedaan. Misschien dat dat het probleem is...?

Link to comment
Share on other sites

hoi,

 

Ik gebruik Firefox, ik denk dat het probleem zit in de manier hoe je de paswoord kopieert.

Heb zo net geprobeerd en de paswoord werkt perfect.

 

Ik zou als ik u was eens kijken naar de template voor het opsturen van de paswoorden.

En verwijder de eventuele spaties na het paswoord veld.

Als je de paswoord niet goed kopieert heb je een aantal spaties mee, welke zullen zorgen dat het passwoord niet werkt.

 

Vriendelijke groeten.

Link to comment
Share on other sites

Het zit 'm volgens mij niet in het copieren van het wachtwoord, want ik krijg zelf de foutmelding ook als ik het wachtwoord direct intype (dus zonder copieren)... Dus ik krijg foutmelding als ik het wachtwoord copieer, maar ook als ik het wachtwoord rechtstreeks intype (en of ik hoofdletters of gewone letters gebruik, maakt ook geen verschil, altijd de foutmelding)...

Ik heb 't zelf ook in Firefox geprobeerd, ook daar hetzelfde probleem. En m'n klanten hebben datzelfde probleem ook...

Link to comment
Share on other sites

Als ik de debug mode aanzet, dan krijg ik geen foutmeldingen...

Overigens, als ik het wachtwoord intype (nadat je een nieuw wachtwoord hebt gekregen), dan geeft ie wel een 'groen vinkje' bij het wachtwoord. Maar daarna krijg ik dus de melding 'authentication failed'.  Maar het lijkt dus niet te zitten in de database, want dan zou de debugmodus een melding moeten geven...

Link to comment
Share on other sites

Ik snap niet helemaal hoe je bedoelt. Want het accoutn is gekoppeld aan een emailadres, maar als ik daar jouw emailadres van maak in de backoffice dan is het toch een ander account? ....  Maar als je in probeert te loggen met [email protected] en het nieuw gegenereerde wachtwoord xmYOGUsL dan zie je wat er gebeurt... (een groen vinkje achter het wachtwoord, maar toch een authenticatiefout)...

Link to comment
Share on other sites

Bizar, nu lukt het mij ook... Blijkbaar dus pas na een paar uur (ik heb dat wachtwoord een paar uur geleden gewijzigd, als je 't dan gebruikt dan werkt het niet, en nu, een paar uur later, werkt het wel).... Nou ja, dan weet ik dus dat ik tegen m'n klanten moet zeggen dat ze een paar uur moeten wachten als het inloggen met het nieuwe wachtwoord niet meteen lukt... :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Toch nog steeds een groot issue. Elke dag ongeveer 10 klanten die bellen/mailen omdat de 'wachtwoord vergeten'  functie niet werk. Ik heb inmiddels ontdekt dat nieuw geregistreerde klanten wel gebruik kunnen maken van de functie (verklaart waarschijnlijk ook waarom het bij Crezzur geen probleem opleverde). Maar klanten die al een tijd geregistreerd staan, ervaren allemaal problemen. Ik weet niet wat het moment in de tijd is waarop deze error is ontstaan. Voor zover ik weet, heb ik geen 'gekke dingen'  gedaan (geen nieuwe modules, geen upgrades), maar het is wel lastig omdat ik dus niet weet wat het tijdstip is vanaf wanneer dit probleem is ontstaan.

Iemand een richting waarin ik het moet zoeken? (oude klanten -> wachtwoord-reset frontoffice werkt niet (nieuwe wachtwoord wordt niet geaccepteerd);  nieuwe klanten -> reset werkt wel).

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...