Jump to content

Størrelse af thumbnails


Danacord

Recommended Posts

En udvikler er i gang med et ny Prestashop til vores butik og det meste ser ganske fornuftigt ud, MEN ...

 

Alle de steder hvor der vise en thumbnail med et billede af varen, bliver de vist i et højt format, f.eks (ca. 306*388 pixels). Stort se alle vore produktbilleder (CD covers) er i kvadratisk format og jeg har derfor bedt om, at visning af thumbnails alle steder i systemet, tilpasser sig et kvadratisk format, f.eks. 306*306 pixels.

 

Han bliver ved med at ævle om, at så skal jeg redigere alle billeder, men det kan jo ikke være rigtigt.

 

Et (eller flere) steder i systemts kildekode må der være et sted hvor det angives hvilken størrelse thumbnailen skal vises i. Det være sig både på forsiden af shoppen, på varesiderne og måske også andre steder.

 

Jeg ønsker at uanset hvilke dimensioner et givent image har, så skal det tilpasse sig den angivne størrelse. I dette tilfælde 306 pixels på den største led.

Link to comment
Share on other sites

Tak, Nick. Det har jeg sendt videre.

 

Problemet er åbenbart, at har har brugt et konverteringsmodul til at hente data fra den gamle shop og herunder er alle billeder blevet forsynet med hvide margins, så det passer til visning i højformat.

Link to comment
Share on other sites

Udvikleren påstår hårdnakket, at det ikke konverteringsmodulet der har lavet disse hvide kanter øverst og nederst, men påstår at de er på mine billeder i den gamle shop. Det er altså noget vrøvl.

 

Kan man på nogen måder slette alle varebilleder og importere dem på ny, når man har rettet størrelsen under "Indstillinger-> Billeder"?

Link to comment
Share on other sites

Nick, jeg forsøger lige nu at afværge katastrofen: at vi mister de penge vi allerede har betalt for en ny Prestashop. Jeg har (stadig) ingen grund til at mene og tro, at Cyberdata er nogle kæltringe, men i forløbet synes jeg de har afsløret, at de ikke helt har styr på det de arbejder med.

 

Jeg fik et tilbud på 5.280 kroner (32 timer à 165 kr., da firmaet bor omme i Indonesien). De anbefalede en konvertering af data fra den nuværende shop (www.danacordbutik.dk) frem for at fodre en rå shop fra bunden af og da vi har +30.000 varer synes jeg det lød fornuftigt.

 

Nu er vi imidlertid røget i totterne på hinanden og dermed står jeg nok med låret i postkassen, for han betaler jo sikkert ikke f.eks. et par tusinde retur. Da jeg ikke er bekendt med at HA har en afdeling i Djakarta, står jeg helt sikkert svagt med mine indsigelser.

 

Deres udviklingsshop ligger her: http://prestashop.danacord.com/newshop/hen/new/da/

 

Af f.eks. http://prestashop.danacord.com/newshop/hen/new/da/soloinstrument/34692-anthology-of-american-piano-music-vol-1.html fremgår, at billedet (højreklik og vis) er forsynet med hvide margins. Det MÅ være noget som det anvendte konverteringsmodul har gjort! (= konvertering fra OsCommerce til Prestashop).

 

P.S. På forsiden har de forsøgt sig med noget afmaskning, så billederne ser kvadratiske ud, men det er jo ikke en holdbar løsning.

Edited by Danacord (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Det virker som om, de små billeder er sat op til at være rektangulære under Indstillinger > Billeder. Hvis du retter antallet af pixels, så der er lige mange i højden og bredden og så regenerer billederne, burde det virke (uden hvide kanter).

 

 

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...