Jump to content

Får sporingskodefejl i Analytics med Presta-Analyticsmodulet aktiveret. Køre fuld HTTPS på siden.


Recommended Posts

Hej med jer.

 

Kører 1.6.1.4.

 

Har haft min shop bewoo.dk gennem flere år uden bøvl med Google Analytics (GA). Skiftede for nogen tid siden til at hele sitet kørte på HTTPS både for bedre sikkerhed og bedre rating hos googles søgemaskine.

 

Efter det kunne jeg se dalende hits i GA og jeg fik pludselig fejlmeddelelse at siden manglede sporingskode.

 

Gik i Cromes Tagmanager. Alle sider har sporingskode!!! (Via Analyticsmodulet i Presta)

 

Har  deaktiverer (SLL for all pages) i håb om dette kunne hjælpe. Uden held.

 

Kontaktede Analytics og fik vejledning af en meget hjælpsom medarbejder som dog ikke løste mit problem, men kunne fortælle mig hvori fejlen bestod set med Googles øje.

 

Tilgår man min side fra en "helt ny/frisk" pc er der ikke nogen sporingskode (og dermed ingen hits i Analytics), men tilgår man derefter siden igen fra samme pc er der sporingskode på alle siderne.

 

Googles egne ord : "Eneste måde at replikere situationen på er en Frisk" PC der ikke har været på siden før.

og sætte bewoo.dk ind i url søgelinien.
Første side har ingen kode.
lige så snart man fks navigerer væk til anden side for man koder. eller hvis man skifter sprog til DA og tilbage til EN for den koden.

I begge tilfælde viser url'en sig som https://bewoo.dk/en/"

OBS: Analytics medarbejderen tilgik siden via server i Irland!!

 

Er der nogen der har oplevet det samme og evt. har en løsningen på problemet??

 

Ser frem til at høre fra jer.

 

På forhånd tak.

Link to comment
Share on other sites

Nu er det altid svært at hjælpe, når man kun har ganske få oplysninger at forholde sig til, og man i øvrigt ikke kender til nogen som helst historik i din shop.

 

Jeg har besøgt din side og studser over lidt forskelligt:

 

- Siden var over 1 minut om at loade - kan være et tilfælde

- Jeg fik en fejl om, at et shockwave script ikke svarede (det kan forklare den meget lange loadtid)

Hvorfor har du inline styling på din forside af cookie lovgivning?

.lgcookieslaw_banner {   display: table;   width:100%;   position:fixed;   left:0;   repeat-x scroll left top;

 

osv. ?

 

- Dette hører hjemme i et stylesheet - ikke som en del af din kode i (gætter jeg) header.tpl)

I øvrigt loades dette ikke igen, når jeg kommer tilbage til forsiden - altså i kildekoden.

 

- Hvilke komprimeringsindstillinger har du under Avancerede parametre - Ydelse (ikke alle themes understøtter, at man slår al komprimering til. Her tænker jeg specielt på, om du mon har flyttet noget kode til bunden af siden i stedet for toppen.

 

- Du skriver, det har virket indtil du begyndte at bruge certifikat, men at det ikke gør nogen forskel at slå SSL fra; det tyder jo på, at certifikatet ikke er skyld i problemet.

 

Ovenstående er blot observationer - mit gæt er, at du har rettet et eller andet i koden vedr. din forside, således at Google Analytics ikke loades. Så jeg ville starte med at rulle baglæns mht. de ændringer, der er foretaget. Et bud kunne være at fjerne det script du har indsat til cookies.

Link to comment
Share on other sites

Hej Prestafan1234

 

Tak for tilbagemelding.

 

Du fik gjort mig opmærksom på mit tilkøbte modul .lgcookieslaw. Deri fandt jeg fejlen som lå i mine indstillinger af modulet!!!  :wacko:

Er blot novice så hvad betyder inline styling?? Har blot installeret et modul således jeg kan overholde gældende lovgivning. Har ikke ændret kode på siden vedr. dette.

 

Eneste kode jeg har pillet ved i min shop er ændring af htacces filen jf. Thomas Rosenstands (SEO-LEX) anvisninger i forbindelse med at jeg skiftede hele websitet til HTTPS.

 

Når jeg tester sidens  uploadhastighed på https://tools.pingdom.com får jeg en tid på ca. 3 sek så det bekymrer mig når du siger at siden var 1 min. om at loade i din ende.

 

Tak for hjælpen med GA!!!! 

Link to comment
Share on other sites

Med inline styling mener jeg, at du har css i din header.tpl fil i stedet for f.eks. en css fil til modulet eller global.css. Men når det er et modul du har installeret, er det jo nok pga. den måde dette modul er kodet på.

 

Det med hastighed kan nemt være forkert konfiguration som var skyld i at siden næsten timede ud.

 

Husk at rette indlægget til LØST, nu hvor selve GA problematikken er løst: https://www.prestashop.com/forums/topic/143678-tip-s%C3%A5dan-retter-du-dit-indl%C3%A6g-til-l%C3%B8st/

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...