Jump to content

Berichtgeving via mail bij nieuwe order


Hachiroku

Recommended Posts

Hallo,

 

mis in de standaard prestashop installatie 1 van de belangrijkste onderdelen... namelijk een email bevestiging op moment dat er door een klant een order geplaatst wordt.

 

Nu heb ik via mail alert dit weten te tackelen nu heb ik aantal vertalingen doorgevoerd en wederom blijkt het niet meer te werken... wordt er beetje moet van :( 

Het is toch niet meer dan logisch een mail melding van bestelling te krijgen...

 

Wie weet raad?

Link to comment
Share on other sites

Excuus was even een paar dagen weg...

 

Heb de module verwijderd (incl. map op server) vervolgens opnieuw geïnstalleerd maar helaas ik krijg geen melding bij een nieuwe bestelling.

De mail module van prestashop om een test mail te sturen werkt overigens wel prima.

 

De mail alerts heeft prima gewerkt, tot ik een aantal onderdelen ging vertalen... daarna leek het mis. Overigens zijn deze niet gerelateerd aan de module zelf... Vorige keer ook shop geïnstalleerd en werkte de eerste 3 weken prima, daarna hield de berichtgeving via mail er ook mee op.

 

Als ik de debug module aan zet zie ik overigens geen foutmeldingen.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Ik had zelf net zoiets omdat ik een typefout gemaakt had in: Instellingen > Winkelcontacten.
Ik dacht onterecht dat dit alleen cosmetische velden waren die de inhoud alleen TOONDEN op de frontoffice. NOT.
 
Mijn misopvatting kwam voort uit de gedachte dat het emailadres om te mailen werd overgenomen van:

 

Geavanceerde Instellingen > Email.
Kader: "Test uw emailconfiguratie".

Achter: Stuur een test email naar: XXXX     kun je namelijk een emailadres invullen.

 

Doch dat is alleen een mailadres om het emailconfiguratie (php) te testen.

Het aldaar ingevulde emailadres kan willekeurig zijn.
Je kunt hier zelfs het emailadres van Donald Trump invullen, zolang het maar een echt en werkend emailadres is.

 

Hier had ik mijn (winkel/domein)emailadres correct ingevuld en snapte niet waarom ik geen mails ontving van de shop.

De button "Stuur een test email" gaf toch echt "Een test-e-mail is gestuurd naar het opgegeven e-mailadres." en het groene vinkje.

 

Na zoeken bleek bij: Instellingen > Winkelcontacten een kleine typefout in het emailadres aldaar de boosdoener.

Het emailadres bij Instellingen > Winkelcontacten is het (enige) emailadres wat er toe doet voor emailinteractie van de webshop. 

Edited by BertG (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...