Jump to content

SEO optimering


Recommended Posts

Hej, jeg søger det bedste modul til min shop som skal klare SEO optimering på den bedste og smarteste måde for mig, dette skal både gælde for nuværende vare i shoppen og på komme vare hvad har i af forslag.

 

Endvidere leder jeg efter det bedste modul til gavekort hvor man selv kan oprette beløbstørelserne nogle forslag

 

Hvad bruger i? Og hvilke erfaringer har i?

Link to comment
Share on other sites

Mig bekendt, findes der kun et enkelt modul der er værd at investere i mht. SEO, og det er DC modulet fra prestatips.dk. Alt andet SEO skal du selv lave - og der er ingen genveje, hvad angår moduler.

SEO i din shop afhænger i høj grad også af, hvordan dit theme er kodet, hvad du har indsat af SEO-tekster til varene, om du har alt-description på dine billeder, om du har intern og ekstern linkbuilding og meget meget andet. Der er ikke nogen moduler, der kan klare dette for dig.

 

Gavekort: Her kan du vel bruge rabatkuponer?

Link to comment
Share on other sites

Hej :-)

 

Hvis der er er modulet Prestashop SEO Booster Ultimate et kanon modul til SEO, hvis dine vare beskrivelser er udfyldt og du har nogle gode tekster kan du bruge modulet til at generer alle din søgeord, meta beskrivelser og title tags på få sekunder, samt at du kan selv forme dine meta beskrivelser med pris, producent og meget andet.

i modulet finder du også robots og .htaccess editor og du har facebook open graph, det sletter også dine ID i url og selv laver re-direct fra de gamle til de nye, du har også mulighed for hvis du har flere sprog på at fjerne /da eller /no der normalt kommer efter url.

Der er også Website Analysis så du kan holde styr på alle dine meta og urls.

Der er også ALT editor for dine billeder så du selv kan bestemme hvad de skal hede, samt manual Canonical tag, vidertsendelse af 404 til 410 til google og meget mere.

her er et LINK

Hilsen

Nick

Link to comment
Share on other sites

Spændende modul Nick. Det vil jeg da tage et kig på. Jeg er af den opfattelse, at man selv skal skrive sine tekster og ikke bruge noget autoudfyldt, men samtidig har jeg også kunder, der har så mange varer, at det er uoverkommeligt.

 

Det eneste jeg ikke bryder mig om er disse features: "i modulet finder du også robots og .htaccess editor og du har facebook open graph, det sletter også dine ID i url og selv laver re-direct fra de gamle til de nye, du har også mulighed for hvis du har flere sprog på at fjerne /da eller /no der normalt kommer efter url."

 

For der er ingen grund til at slette ID'er og sprogkoder - og det giver en pokkers masse ballade ved efterfølgende opgraderinger, når disse oplysninger mangler. Eller sagt på en anden måde, så er man "gift" med et sådant modul, hvis det først er fjernet (er min erfaring fra en shop, der havde noget tilsvarende installeret for at lave pæne URL'er uden ID).

Link to comment
Share on other sites

Hej :-)

 

Hvis det er er der også modulet i en mindre udgave, den hedder bare Prestashop SEO Booster (Link) den har ikke de ting som Prestafan1234 nævner at hun ikke lige bryder sig om, men der er lidt mening med de features som er tilføjet i Ultimate udgaven.

 

Hvis vi starter med ID i urls.

Grunden til man fjerner ID i sin url er at de skal være det man kalder Pretty URLs og ikke dynamiske og relative, søgemaskinerne er ligeglade med om der er ID i dine url´s men hvis hvis man laver sin url statisk er det Visuel SEO optimering og giver mere mening når man visuel ser en url.

 

hvis jeg lige laver et eksembel her

 

www.eksempel.com/emne-navn (dette giver mening for den der ser den visuel.)

 

www.eksempel.com/15487998452 (denne giver ikke mening når du ser den)

 

Hvis man spørger ind til stort set alle SEO google partnere så får man også svaret at tal, farver, størrelser ovs. It´s a no go når man snakker om url struktur.

 

Sprogkoderne er ligemeget, men jeg syntes det er en fed ting da jeg altid har syntes at /da ikke er pænt.

 

Så er der facebook open graph som er den fedeste ting som er i modulet, grunden til dette er at som det er i Prestashop er det langt fra optimalt og du kan ikke selv styre hvordan du vil vise din side på facebook.

 

robots og .htaccess editor er bare for at gøre det nemmere så man ikke skal på FTP for at for eksembetl lave max_imput_vars om når du vil oversætte i shoppen.

 

Så har jeg lige en mindre oplysning til url struktur når man lavere sine urls.

 

Hvis du skal lave en url  og er i tvivl om du skal bruge bindestreg ( - ) eller understregninger ( _ ).

så kan jeg forklare lidt om det her.

Google anbefaler at bruge bindestreger ( - ) istedet for understregninger ( _ ) da en understregning opfattes af google som et enkelt ord, det vil sige at hvis min url ser sådan ud " sjov_man_i_lilla_bukser " så opfatter google det som et enkelt ord og ser sådan ud  " sjovmanilillabukser " men hvis du bruger bindestreg vil google opfatte det som " sjov man i lilla bukser "

det var bare en lille oplysning som jeg tit får spørgsmål om.

 

Hilsen

Nick

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...