Jump to content

Afspilning af lydklip [opdateret]


Danacord

Recommended Posts

Jeg skal anskaffe et modul til Prestashop, som kan afspille en lydfil for hvert track, når man klikker på et ikon (en lille blå pil). Se eksempel i den gamle webshop: http://www.danacordbutik.dk/shop/product_info.php?products_id=378

 

Hvor finder jeg et gratis eller billigt modul der kan dette?

 

Hvis jeg installerer et sådant modul, så betyder det vel at jeg skal ind og rette HTML-kildekoden for alle mine produktbeskrivelser, eller hyr?

Edited by Danacord (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Desvære finden der nok ikke et gratis modul, og tror kun der er lavet 2-3 moduler der kan dette.

 

her kan du se dem der er i addons store Link

 

Yab, Nick, og det kan indsnævres yderlige ved at søge på "music mp3" eller "music player", hvilket giver de samme 5 resultater: Link

 

Det er ret uforståeligt for mig, at der kun skulle være disse få at vælge imellem til et udbredt shopsystem som Presta, men det er åbenbart tilfældet.

 

Mit problem er at jeg ikke kan se af demoerne hvorledes / i hvilket omfang visningen af playeren kan konfigureres. Jeg vil kun have vist et afspilningsikon og ikke er hel "soundbar" ud for hvert track.

Link to comment
Share on other sites

Yab, Nick, og det kan indsnævres yderlige ved at søge på "music mp3" eller "music player", hvilket giver de samme 5 resultater: Link

 

Det er ret uforståeligt for mig, at der kun skulle være disse få at vælge imellem til et udbredt shopsystem som Presta, men det er åbenbart tilfældet.

 

Mit problem er at jeg ikke kan se af demoerne hvorledes / i hvilket omfang visningen af playeren kan konfigureres. Jeg vil kun have vist et afspilningsikon og ikke er hel "soundbar" ud for hvert track.

 

Da dét du efterspørger, er ret specifikt, er du nok nødt til at spørge de forskellige udviklere, hvad deres moduler kan - eller ikke kan, og ikke mindst om de evt. vil tilpasse deres moduler til at matche dit behov. Det ligger lidt ud over, hvad vores generelle hjælp i forum nok kan bidrage med. Vi vil gerne hjælpe mest muligt, men vi ved ikke alt:-)

 

Forum handler i høj grad om vidensdeling, så hvis du finder et brugbart modul, så vend meget gerne tilbage og giv andre løsningen. Eller hvis andre finder en løsning, så husk at dele:-)

Link to comment
Share on other sites

Det forstår jeg ikke, men som PrestaShop Fanatic skriver, så ligger det nok ud over hvad jeg forvente hjælp til i dette forum.

 

For det første fatter jeg ikke at der kun findes fem MP3-playere til Prestashop, når der findes i tusindvis til andre shopsystemer og for det andet fortæller demoerne til de fem ikke noget om hvilke muligheder man har for at "style" udseendet af playeren. Jeg er altså henvist til at købe i blinde og håbe på det bedste - eller at indlede en korrespondance med de pågældende udviklere :-(

 

Hvor mener du at have læst om hvordan man kan tilpasse i HTML-koden?

Edited by Danacord (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Den udvikler der er i gang med at lave en ny Prestashop til butikkens webshop advarer kraftigt mod at bruge hardcodede løsninger (f.eks. HTML players), da disse vil gå tabt ved opdateringer af både tema og Prestashop.

Link to comment
Share on other sites

Ah har lige lavet en test på det og ser ud til at HTML purifier funktionen slår det ihjel.

 

<audio controls>
  <source src="horse.ogg" type="audio/ogg">
  <source src="horse.mp3" type="audio/mpeg">
Your browser does not support the audio element.
</audio>

Men det var noget a la det der jeg tænkte.

For mere bøvler er det ikke i html5

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...