Jump to content

Opdatere fra 1.5.3.1 til 1.6.1


Recommended Posts

En komplet backup af database/filer er aldrig en dårlig start ;)

 

På den måde kan man få sine ting igen hvis nu interwebs troldene skulle være ude og irritere (er sket før)

Tak, jeg har lige et spørgsmål mere:

Jeg vil lave en mappe på hjemmeside og uploade backupen.

Jeg vil også i phpMyAdmin indsætte backup af databasen - men: Jeg har kun én database (kunde hos One.com), så hvis jeg skal installere backupen og bruge den til at teste opdateringen, så kræver det, at jeg går ind og retter i tabelprefiks, så jeg i samme database kan have både originalen og backupen.

Er der en fil, jeg kan åbne og rette databaseinformationerne?

I Joomla er der en configuration.php, hvor jeg kan rette databaseinfo; er der en lignende i PrestaShop?

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil ikke andbefale dig at kører disse 2 databaser sammen, men hvis det er kan du godt låne lidt plads hos mig for at prøve.

 

//Nick

Tak for det, Nick. Jeg kom i mellemtiden i tanker om, at jeg bare kan smide backupen ind på min anden hjemmeside, som er hos Meebox, hvor jeg har flere databaser til rådighed. Ved du, om der er en config-fil i PrestaShop, hvor jeg kan rette databaseinformationerne?

Link to comment
Share on other sites

Der er alligevel noget, der i hvert fald er blevet ændret:

www.mediacellen.dk

Jeg kan se, når jeg åbner butikkens forside, at skabelonen/temaet er blevet meget ændret.

Hvad der før så pænt ud, med forskellige ting i venstre og højre side, og med en kategorioversigt til venstre bl.a., ligner nu ét stort rod.

Det er temaet 'default2'.

 

Hvordan får jeg modulet 'Kategorier til at være øverst til venstre?

Hvordan får jeg 'Mest solgte' til ikke at fylde så meget?

Hvordan får jeg mindst halvdelen af de moduler, der nu er til venstre, til at være til højre?

Og midtersektionen, hvor der er en 'lorem ipsum': Hvordan får jeg modulet med listen over nyeste udgivelser til at være dér i stedet?

Edited by carstenriisjensen (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår ikke altid logikken i forum - dine spørgsmål er markeret som bedste svar :-)

 

Som jeg har skrevet i din anden tråd hvor du spørger om fremhævede varer, så tænker jeg, at noget måske alligevel ikke er gået helt godt med din opgradering. I hvert fald er det ikke helt godt, når man efter opgradering får vist et gammelt 1.5 theme i en version 1.6

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Tak for jeres hjælp da jeg opdaterede PrestaShop. Jeg skal lige vænne mig til at finde rundt i den nye udgave, og én af de ting, jeg bøvler med er dette:

Fragtberegning.

De mange fragt-tal jeg havde indtastet i den gamle udgave, var pist væk, og så vidt jeg kan se er det nu her man skal indtaste dem: Forsendelse > Post Danmark > Forsendelses lokationer og omkostninger.

 

Men selv om jeg med møje har gen-indtastet tallene, så synes jeg ikke rigtig det virker:

Ved afgivelse af en prøveordre vælger systemet 180 kroner for en vare der ikke vejer noget specielt.

 

Her er en screendump af min indtastning:

betalinger.jpg

Link to comment
Share on other sites

Godt så, jeg tænker at prøve at genopbygge butikken på følgende måde:

Jeg har i en undermappe installeret en frisk, ny PrestaShop - nyeste udgave.

Jeg har kigget på muligheden for at eksportere data fra den gamle (varer, kategorier, kunder, varebilleder).

 

Men så et spørgsmål:

Det fungerer fint nok med at eksportere en CSV-fil med varerne og kategorierne.

Når jeg importerer dem i den nyinstallerede PrestaShop, skal jeg fortælle PrestaShop hvilke kolonner i CSV-filen der svarer til hvad.

 

Men det er straks sværere med kunder og adresser.

Når jeg importerer CSV-filen, forlanger den nye PrestaShop at jeg oplyser hvilken kolonne der er kundernes kodeord. Den kolonne eksisterer ikke i den eksporterede CSV-fil.

Kan jeg gå ind i den udgave af PrestaShop, jeg eksporterer fra, og skabe en CSV-fil med nøjagtigt de kolonner, som den udgave, jeg importerer til, efterspørger?

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil ikke anbefale, at du kaster dig ud i en ny installation baseret på import - det er ikke en nem lille opgave. Kodeord er envidere krypterede,så du kan ikke få dem med i en ny installation.

 

Jeg vil i stedet anbefale, at du opgraderer shoppen(forfra)  på normal vis for det burde altså kunne lade sig gøre med så ny en version, med mindre der er et eller andet helt galt med din nuværende shop.

Link to comment
Share on other sites

Tak, et spørgsmål:

Jeg har nu kopieret butikkens gamle filer - altså 1.5 udgaven - til en undermappe på en anden server.

Jeg har også oprettet en selvstændig database og lagt den gamle SQL database ind dér.

Jeg har rettet i settings.inc.php filen.

 

Jeg har så ikke, da jeg i sin tid lavede backup af den gamle butik, fået rettet butikkens URL og sti under Preferences, så jeg ville gå ind i phpMyAdmin og rette det nu her.

Det, jeg har indtastet i phpMyAdmin er dog ikke nok, for når jeg prøver at åbne netkonfirmand.dk/mediacellen så går den i ring og kommer med fejlen:

www.netkonfirmand.dk omdirigerede dig for mange gange.

 

Se vedhæftede screendump af databasestedet. Hvad har jeg skrevet forkert, siden den gør sådan?

 

Jeg kan godt komme ind i admin, og her får jeg beskeden: "Du har i øjeblikket forbindelse med følgende domænenavn: www.netkonfirmand.dk

Dette er forskelligt fra hovedshoppens domænenavn indstillet i "Multistore" side under "Avancerede parametre"-menuen: www.netkonfirmand.dk/mediacellen".

 

Der må være flere steder jeg skal rette til?

Altså: originalen lå på mediacellen.dk

Kopien har jeg oprettet på netkonfirmand.dk/mediacellen

post-428672-0-30991400-1468590252_thumb.png

Edited by carstenriisjensen (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...