Jump to content

Faneblade med alfabet


Danacord

Recommended Posts

Jeg har en gammel shop kørende i Unique Free (dansk klon af OsCommerce). Her er fanebladsfeaturen indbygget. Eksempel: http://www.uniquefree.dk/all-products.php. Smukt er det dog ikke. Må gerne være med grafik.

 

Det er ikke dog ikke produktlister, men på lister over komponister og kunstnere. Se en af mine nuværende (håndlavede) lister. Eksempel: http://www.danacord.dk/frmsets/dk-comp.html. Her er det at jeg gerne vil have alfabetiske faner i stedet for en forløbende liste.

 

Jeg aner ikke hvordan jeg skal håndtere dette i Prestashop. Personer er jo ikke produkter ... eller er de?

 

Det skal jo være som i den gamle shop, hvor der f.eks. er et menupunkt der hedder "Danish Composers". Når man klikker på et navn, skal der vises en liste over alle de udgivelser (produkter) som indeholder musik af den pågældende. Disse links er jeg nok nødt til at oprette manuelt, men det er også OK.

Link to comment
Share on other sites

Hej :-)

 

Prøv at kigge lidt på dette modul Music Shop , det kan være det kan hjælpe dig, men ellers er det jo en Custom Prestashop der skal laves, jeg vil anbefale at du kigger i Prestashop Theme Store for at finde et theme der ligger så tæt op ad det du vil have, på den måde holder du udgifterne nede på design og så vil du have lidt flere kroner til resten af udviklingen.

 

Hilsen

Nick

Link to comment
Share on other sites

Prøv at kigge lidt på dette modul Music Shop , det kan være det kan hjælpe dig.

 

Demoen er desværre meget primitiv, men den løser det problem jeg havde, da jeg i sin tid forsøgte mig med samme projekt i Wordpress + WooCommerce: at sælge enkelte tracks pr. download. Jeg vil kontakte udvikleren og spørge om download kan ske fra Amazon's server, da vi har ufattelige mængder af musikfiler og det vil blive alt for dyrt hos en almindelig webhoteludbyder.

 

Tak for tippet :-)

Edited by Danacord (see edit history)
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Tak for diverse svar. Jeg vil gerne fokusere på det med personlisterne, da det er dét jeg er mest i tvivl om hvordan skal laves.

 

Alt det med afspilning af lydklip, salg af download m.m. findes der jo sikkert (tilpassede) standardløsninger på hen ad vejen. Jeg er helt ny med Prestashop og har ikke en deadline der skal overholdes.

Edited by Danacord (see edit history)
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu tænker jeg lidt alternativt her.

Bruger du normalt producent/ leverandør i forhold til det?

For gør du ikke det kunne du jo omdøbe den en af de sider og lave den igennem det. Så når folk klikker på ex den gamle producent side kunne man jo have en liste over komponister i stedet.

Det eneste det kræver er at du forbinder hver vare til den rigtige producent/komponist

Bare en ide

Link to comment
Share on other sites

Nu tænker jeg lidt alternativt her.

 

Fedt, jeg elsker når nogen tænker kreativt :-)

 

Bruger du normalt producent/ leverandør i forhold til det?

 

I det aktuelle tilfælde vil jeg hverken have behov for at definere producent eller leverandør, idet alle varer er vore egne udgivelser.

 

For gør du ikke det kunne du jo omdøbe den en af de sider og lave den igennem det. Så når folk klikker på ex den gamle producent side kunne man jo have en liste over komponister i stedet.

 

Det eneste det kræver er at du forbinder hver vare til den rigtige producent/komponist

 

Bare en ide

 

 Jeg kan i princippet godt følge tankegangen, men hvad og hvordan »omdøber« jeg hvilken side til hvad? Undskyld mig, men jeg er newbie m.h.t. Prestashop.

Link to comment
Share on other sites

Du kan se et eksempel her på det i "funktion" Link

 

Ved ikke om det er noget i den stil du leder efter, men at opsætte det kan jeg sagtens forklarer dig hvordan man gør på et tidspunkt hvor jeg ikke sidder på job.

 

Umiddelbart ser det ud som en løsning - altså at man opretter kunstnere og komponister som leverandører. Vi har overvejet hvor relevant der er at skelne mellem danske og udenlandske og er kommet frem til, at det ikke er vigtigt, da japanere og papuanewgenuanske kunder alligevel ikke aner om Carl Nielsen er tysker eller dansker.

 

Altså: Vi skal nå frem til at have een liste for kunstnere og een liste for komponister. Begge dele skal indgå som punkter i en menu, så brugeren kan udvælge de indspilninger som den pågældende medvirker på blandt vore ca. 400 varer.

Edited by Danacord (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Det er en kanon ide i har gang i der, jeg lavede det samme for en shop der solgte telefoner, der lavede jeg bare Producenter om til mobil modeller og, der hvor det blev lidt svært var ved Google shopping og andre feeds at jeg skulle lave prefix om så den registrerede dem korrekt.

 

jeg har en demo klar her i aften til dig Danacord.

 

//Nick

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Puuuha, nu går det hurtigt her :) .

 

Jeg er dybt taknemmelig for at nogen her gider at involvere sig. I det senere år er det blevet småt med "gratis" hjælp derude siden de såkaldte nyhedsgrupper afgik ved døden.

 

Jeg har altid selv været meget aktiv med at hjælpe hvor jeg kunne og gjorde gerne det samme her, men som nybegynder er jeg jo lidt hæmmet som newbie ud i Presta. Min erfaring er at at vi allesammen lærer af hinanden og når nu f.eks. ideen med at atvende standardfunktioner på en alternativ måde kommer op, så er der også andre end mig der har glæde af det.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Hej Nick,

 

Jeg er dybt fascineret og det ligner bestemt noget der er værd at bygge videre på. Jeg har dog (surprize?) nogle kommentarer:

 

Dit udgangspunkt er tilsyneladende "Main Catalogue". Herunder har du oprettet nogle filtre, så man kan vælge at se "Artists" efter begyndelsesbogstav. Fint nok, men jeg har brug for at kunne gøre det samme for komponister (composers). Altså en blok/sektion mere med "Composers" magen til den for "Artists".

 

Angående boksen/sektionen/gruppen "YEAR" er jeg lidt i tvivl om hvorfra du henter oplysningerne. For mig ligner de året for udgivelsen af de pågældende CD'er og det er ikke relevant. Det der KUNNE være relevant ville være komponisternes levetid (født/død), men det er nok vanskeligt at lave?

 

Boksen/sektionen "TAGS" er for så vidt fin nok, men når alle 400 varer er oprettet, vil denne sektion hurtigt blive for lang og uoverskuelig. Relevante tags vil derfor svare nogenlunde til genrerne: Klavermusik, Symfonier, Opera m.m.

 

Da dit link ikke giver adgang til demoshoppens kontrolpanel, kan jeg ikke se hvorledes du har indtastet/hentet de forskellige data, men igen ... det ser ud som en farbar vej :-)

Edited by Danacord (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Der vil jeg nok tillade mig at være lidt uenig på nogen punkter.

Ja komponist levetid er fint nok, men for special udgivelser synes jeg det er meget relevant med udgivelses år.

Nu har jeg samlet musik i mange år (ikke helt samme genre godt nok) og om det er en udgivelse fra 1999 i prag eller 2005 i prag, har altså lidt at sige, men kan godt være det mere er indenfor rock genren.

Helt optimalt ville det faktisk være hvis du vender den 180 grader og spørger dine kunder hvad DE synes.

Link to comment
Share on other sites

Hej :-)

 

Laver lige en adgang til backoffice til dig, og det der er lavet med Artists kan også laves som composers meget nemt, YEAR var bare for at fylde på så du kunne se sammenhæng i det, Tags er nem at fjerne og var der bare som standart.

det med levetid er også nemt at lave, men der hvor du får den store opgave er at importere det ind i shoppen.

 

//Nick

Link to comment
Share on other sites

Der vil jeg nok tillade mig at være lidt uenig på nogen punkter.

 

Fint, tykt ... det er dét vi alle sammen lærer af :-)

 

Ja komponist levetid er fint nok, men for special udgivelser synes jeg det er meget relevant med udgivelses år.

 

Siden omfatter kun Danacords egne udgivelser og udgivelsesåret har jeg vanskeligt ved at se relevansen i. Undskyld mig.

 

Helt optimalt ville det faktisk være hvis du vender den 180 grader og spørger dine kunder hvad DE synes.

 

Åh ja, åh jow, men vore internationale kunder har vi ikke ret meget styr på. Vi har p.t. ca. 300 adresser på folk som gennem de senere år har handlet hos os, men jeg tvivler på at de vil kunne give ret meget input i denne sammenhæng.

 

Når jeg skrev at komponisternes levetid kunne være relevant, så er det med henblik på nat en besøgende får mulighed for at vælge blandt komponisterne hvilken tidsperiode den primært er interesseret i. Eksempel: Hvis brugeren primært er interesseret i barokmusik, så vil det være relevant at få listet de komponister der leve mellem 1600 og 1650 (med margin til begge sider). Dette er dog ikke vigtigt og skal derfor behandles som en mulig fremtidig feature. Glem det"

Edited by Danacord (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...