Jump to content

[LØST] Quickpay v. 4.0.24 + PS 1.4.2.5 problem


jake_mm

Recommended Posts

Hej,

 

Jeg har en kunde som har en gammel PS 1.4.2.5 og som er kommet over på den nye Quickpay platform. Hans Quickpay modul er blevet opdateret til v. 4.0.24, hvilket først krævede installering af Backward Compability modulet. Derefter skulle dette så "tilpasse" quickpay modulet.

 

Betaling med dankort virker fint lige indtil ordrebekræftelses siden.

Her er problemet så at shoppen kommer og siger at betalingen ikke kunne bekræftes og derfor får ordren status som "Betaling mislykkedes". Vi har været inde i Quickpay manageren for at tjekke for fejlbeskeder, men her et ingen. Derimod er står der højt og flot en 200 status ved callback url til adressen http://webshop_url/modules/quickpay/validation.php

 

Hvad jeg har undersøgt er, at ved transaktioner der gik igennem det gamle modul, står callback url blot stod til n/a, kan dette have nogen betydning?

 

Det skal siges, at shoppen ikke er i test mode eller på andre måder deaktiveret. Jeg har haft error reporting på under check out og her vises umiddelbart ingen fejl. Check out foregår via Qucik order (OPC i de nyerer PS versioner), men kan ikke se hvorfor det skulle have betydning.

 

Beskeden der vises på ordrebekræftelses siden er "Din ordre ved Webshop fejlede grundet at betalingen ikke blev bekræftet"

 

Jeg har en mistanke om at det er i validation.php det går galt, jeg kan bare ikke finde hvor eller hvorfor.

 

Håber der er nogen der kan hjælpe.

 

På forhånd tak.

 

/Jacob

Edited by jake_mm (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hej Kjeld,

 

Tak for dit svar.

 

Callback URL feltet i Quickpay manageren er ikke sat, men alligevel kan jeg se på transaktionsdetaljerne at den tilgår validation.php filen i modul mappen.

 

Loggen i prestashop siger bare "QuickPay: Confirmation failed".

 

/Jacob

Link to comment
Share on other sites

Problemet er nu blevet løst af Kjeld der fandt ud af, at problemet bestod i, at allow_url_fopen stod til off. Det er ikke et problem hverken jeg eller Kjeld er bekendt med eller har stødt ind i før.

 

Kjeld var så flink at lave justeringer til modulet og uploade det inden jeg kunne ændre indstillingen på serveren. Jeg vil dog antage at løsningen på problemet for andre blot ville have været at selv at ændre indstillingen på serveren eller få sin hosting til det.

 

Tusinde tak for hjælpen Kjeld.

 

Denne tråd ændres til LØST.

 

/Jacob

Link to comment
Share on other sites

Hej Jacob
 
Det viste sig, at det var en and med allow_url_fopen. Jeg prøvede at sætte allow_url_fopen = Off på min testserver, og det havde ingen indvirkning på læsningen af php://input.
 
Løsningen her og nu er at bruge $HTTP_RAW_POST_DATA, hvis php://input ikke virker. Men det ville være rart at vide, hvad det egentlig er, der går galt på din server. Særligt da $HTTP_RAW_POST_DATA ikke er understøttet i PHP 7.
 
 
/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...