Jump to content

Behöver hjälp angående rabattering!


Boardhouse™

Recommended Posts

Hej alla Prestashopare!

 

Skulle igår sätta rabatt på vissa produkter i webbshoppen, har 4995 som baspris och tänkte sätta 40% rabatt på det. Det visar 2997 som slutpris, går det att avrunda ner till 2995? 

 

post-1266789-0-62475000-1465639962_thumb.png

 

Det går att lösa, men vet inte riktigt hur bara.. 

 

Här är en webbshop som har lyckats att avrunda ner det:

 

post-1266789-0-07812100-1465639963_thumb.png

 

Jättetacksam för svar! :)

 

Med vänliga hälsningar,

Link to comment
Share on other sites

Hej, i det här fallet kan du lägga till ett belopp i stället för en procentsats.

 

MVH

Hej!

 

Tack för tipset! Har testat det och klart, det fungerar men det ser absolut inte lika bra ut!

 

Det måste finnas någon lösning, den andra shoppen har faktiskt likadant tema som vi har.

 

MVH

Link to comment
Share on other sites

Hej vondelius!

 

Har du provat med att att gå till inställningar och ändrat på avrundningstyp och antal decimaler?

Se bifogad bild.

 

Hälsningar

MacRoy

Hej MacRoy!

 

Vi testade detta men den visar fortfarande 2997 kr.

 

Vi kan dra av 40,04% för att få 2995 som slutpris, men då visas ju 40,04% rabatt vilket heller inte ser snyggt ut. Kan man få bort de decimalerna på något sätt eller går det att lösa på något sätt? :/

 

Mvh..

Link to comment
Share on other sites

Hej!

 

Som jag skrev i mitt föregående inlägg så kan du ta bort decimalerna helt genom att sätta in två nollor i decimaler som jag visade på bilden. Har du verkligen provat med det?

 

Hälsningar

MacRoy

Link to comment
Share on other sites

Hej!

 

Som jag skrev i mitt föregående inlägg så kan du ta bort decimalerna helt genom att sätta in två nollor i decimaler som jag visade på bilden. Har du verkligen provat med det?

 

Hälsningar

MacRoy

Hej!

 

Jajamän, kolla bilden här: http://prntscr.com/bfmji3

 

Visar fortfarande ingen skillnad, oavsett om jag väljer 40% eller 40,04%: http://prntscr.com/bfmju0

 

Mvh,

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...