Jump to content

Recommended Posts

Beste allemaal,

 

ik heb een vreemd probleem met iDEAL checkout voor omnikassa. Van de laaste 15 bestellingen die betaald zijn met iDeal, zijn er 5 misgegaan. Ikzelf kan het probleem niet reproduceren. Ik hoor van klanten dat als met kiest voor betalen, het scherm wit wordt en er verder niets gebeurt. De volgende transactie van een andere klant gaat wel goed.

 

Ik krijg ook een melding van dat de transactie status op "expired" staat.

 

Ik ben eens in de idealcheckout folder wezen snuffelen in de root van de webshop, en kwam toen het bestand error_log tegen. Hier staan wat foutmeldingen in als volgt:

[22-May-2016 18:17:14 Europe/Amsterdam] PHP Warning:  PHP Startup: Unable to load dynamic library '/usr/local/lib/php/extensions/no-debug-non-zts-20121212/apc.so' - /usr/local/lib/php/extensions/no-debug-non-zts-20121212/apc.so: cannot open shared object file: No such file or directory in Unknown on line 0
[22-May-2016 18:17:19 Europe/Amsterdam] PHP Warning:  PHP Startup: Unable to load dynamic library '/usr/local/lib/php/extensions/no-debug-non-zts-20121212/apc.so' - /usr/local/lib/php/extensions/no-debug-non-zts-20121212/apc.so: cannot open shared object file: No such file or directory in Unknown on line 0
[22-May-2016 18:32:33 Europe/Amsterdam] PHP Warning:  PHP Startup: Unable to load dynamic library '/usr/local/lib/php/extensions/no-debug-non-zts-20121212/apc.so' - /usr/local/lib/php/extensions/no-debug-non-zts-20121212/apc.so: cannot open shared object file: No such file or directory in Unknown on line 0
[22-May-2016 19:11:22 Europe/Amsterdam] PHP Warning:  PHP Startup: Unable to load dynamic library '/usr/local/lib/php/extensions/no-debug-non-zts-20121212/apc.so' - /usr/local/lib/php/extensions/no-debug-non-zts-20121212/apc.so: cannot open shared object file: No such file or directory in Unknown on line 0
[22-May-2016 19:12:15 Europe/Amsterdam] PHP Warning:  PHP Startup: Unable to load dynamic library '/usr/local/lib/php/extensions/no-debug-non-zts-20121212/apc.so' - /usr/local/lib/php/extensions/no-debug-non-zts-20121212/apc.so: cannot open shared object file: No such file or directory in Unknown on line 0
[22-May-2016 19:12:35 Europe/Amsterdam] PHP Warning:  PHP Startup: Unable to load dynamic library '/usr/local/lib/php/extensions/no-debug-non-zts-20121212/apc.so' - /usr/local/lib/php/extensions/no-debug-non-zts-20121212/apc.so: cannot open shared object file: No such file or directory in Unknown on line 0

Er zijn gisteren ook inderdaad twee bestellingen binnengekomen, eentje om 18:17:08 en eentje om 19:11:19

die van 18:17:08 is misgegaan, en die van 19:11:19 niet.

 

Ik weet niet of de error_log iets nuttigs aangeeft, maar ik zou hulp wel op prijs stellen.

 

ik gebruik momenteel

 

PS: 1.6.1.4

idealcheckout-for-prestashop-1-5-0.b20160307

 

 

Met vriendelijke groeten,

David Johnston.

 

Link to comment
Share on other sites

Ik zou eerst eens op die server gaan rondkijken of dat bestand "/usr/local/lib/php/extensions/no-debug-non-zts-20121212/apc.so" aanwezig is.

 

En omdat APC server management software is zou je dan eens kunnen gaan vragen bij de hosting provider.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

De problemen met iDEAL waren even weg, maar zijn nu weer terug.

 

Ik heb met een klant gesproken die gisteren probeerde te bestellen, en die wist mij te vertellen dat na het kiezen voor iDeal hem werd gemeld dat de transactie werd afgebroken om dat er geen producten in het winkelmandje zaten, terwijl dat wel het geval was.

 

Is iemand anders dit al eens tegengekomen?

 

Greoten,

 

david.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...