Jump to content

Oorzaak tabel crash onderzoeken


Recommended Posts

Bij dit soort dingen is het belangrijk Sherlock Holmes te spelen en op alle kleine details te letten. Dat maakt het lastig om daar op een forum iets over te zeggen omdat ik niet alles zie wat jij ziet.

 

Ik zou beginnen met de mysql logs eens goed te bekijken of je enig verband met een query vindt. Je zou de General Query Log daartoe aan kunnen zetten.

 

Daarnaast zou ik met de cache experimenteren. Zet eens wat uit of schakel op een andere cache over.

 

Op het meer radicale vlak zou je kunnen experimenteren met het exporteren en weer importeren van je database - eventueel in een database met een andere naam.

Link to comment
Share on other sites

Zelf heb ik te weinig kennis om dit te vinden denk ik.... Maar ga kijken wat het log zegt op het moment dat het weer gebeurd. Wat ik wel net in het log zag was dit:


[Thu May 26 01:21:05.464062 2016] [lsapi:error] [pid 551384] [client ip] [host imkershop.nl] Backend fatal error: PHP Fatal error:  Uncaught  --> Smarty: unable to write file /home/..../domains/..../public_html/cache/smarty/cache/blocktopmenu/1/3/3/13/product/1046/67/5b/66/wrt574633616e0816_59016005 <-- \n  thrown in /home/..../domains/..../public_html/tools/smarty/sysplugins/smarty_internal_write_file.php on line 46\n, referer: https://

 

De hoster gaf het volgende aan:

Ik heb hier nader naar gekeken, en daarbij viel iets op. De betreffende database, gebruikt zo te zien (nog) MyISAM als 'storage engine'. Gezien de hoeveelheid data, en de foutgevoeligheid van MyISAM in vergelijking tot InnoDB, kan het heel goed zijn dat daarin de oorzaak ligt.

 

Kan dit iets zijn?

Edited by Smiles (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Tja, dat is een lastige vraag.

 

InnoDb is nieuwer en sneller en heeft wat extra mogelijkheden die Prestashop niet gebruikt. Het wordt ook het meest gebruikt. Maar daar staat tegenover dat tabellen repareren niet zo makkelijk gaat als met MyIsam. En dat zou in jouw geval problemen kunnen geven.

 

Kijk eens of er mogelijkheden zijn om van MySql versie te veranderen. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...