Jump to content

Rabatkode skal udløse "indkøbspris"


Recommended Posts

Vi skal sælge vores merchandise til kost pris til vores hjælpere på et større arrangement, hvorimod vores deltagere skal betale den rigtige pris..

 

Og jeg er løbet i 3 udfordringer, som jeg selv ser det.

 

1. jeg kender ikke mine kunder før de handlet, med deres rabatkode (ny shop), så jeg kan ikke give en eksisterende kunde, en rabat

2. jeg skal give "kostpris" på alle produkter til alle med rabatkoden, og ikke kun nogle bestemte produkt grupper eller antallat af varer i kurven.

3. det er ikke en "tidsbegrænset" rabatkode, vi skal kunne kører denne shop hele året, med kostpriser til vores medhjælpere.

 

Jeg har kigget på diverse prisregler og kan umuddelbart ikke finde noget der helt rammer mit mål.

 

Hvad vil i forslå?

 

/Jesper

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke helt sikker på, at jeg forstår alle detaljer ud fra din beskrivelse (så uddyb gerne yderligere).

 

Vedr. hjælpere, tænker jeg, at disse er en kendt mængde personer? Så denne del bør du kunne løse ved at oprette en kundegruppe, tilknytte hjælperne - og på denne gruppe definere, at de skal have X-% i rabat (du kan jo ikke lave noget der beregner rabat andet end en fast procentsats). Så de vil altså få udsalgspris minus den procentsats, du definerer i rabat (som så gerne skal ramme din indkøbspris).

Men da du vel beregner udsalgspris ud fra en vis udregningsfaktor, bør den del kunne løses. Sådan løser mine kunder der sælger til b2b-kunder i hvert fald denne del.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vi kender ikke alle vores hjælpere på forhånd.

 

Vi er et spejderarrangement, der afholdes én gang om året, og i den forbindelse har vi et hjælpermøde, hvor vores hjælpere kan købe vores merchandise til en indkøbspris. Hjælperne er ikke altid de samme som sidste år.

 

Vi har ikke kontakt info på alle hjælpere, derfor håbede jeg på at man kunne løse det med en rabatkode.

 

Kan der laves en rabatkode der gælder for ALLE produkter, men som giver forskellige rabat pr. produkt. 

 

Jeg tænker f.eks. 

 

Rabatkode "hjælpermøde" giver på selve ordren 0% rabat

 

Rabatkode "hjælpermøde" giver på det shorts: 20%

Rabatkode "hjælpermøde" giver på det t-shirt: 10%

Rabatkode "hjælpermøde" giver på det sweatshirt: 15%

Edited by Jesper.lowe (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Du kan kun lave én rabatsats på en rabatkode.

Så hvis du vil det der, så skal du oprette flere rabatkoder med forskellig navn / kode.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...