Jump to content

Det danske PrestaShop forum - et opråb!


Prestafan1234

Recommended Posts

Hej alle

Jeg er forholdsvis ny bruger af PrestaShop, og jeg bliver til stadighed mere og mere irriteret over dette forum. Dette skal ikke forstås som om, at man ikke kan få hjælp her - det kan man, og rigtig god hjælp ovenikøbet:-)

MEN der mangler efter min mening en moderator og en opdeling i emner. Det er efter min mening en ret stor rodebutik og søger man efter en løsning på et problem, så kan man godt nok vælge kun at søge på dansk, men gør man ikke det, så søger man og finder svar på alverdens sprog. Jeg forstår ikke fransk, polsk osv. osv. så hvorfor skal jeg overhovedet se disse resultater? Ligeledes er det helt almindelig brugt her, at man hijacker en tråd og stiller et nyt spørgsmål om noget helt andet end det oprindelige indlæg eller x-antal tillægsspørgsmål til det oprindelige emne. Det gør det altså rigtig svært at finde et svar på et specifikt spørgsmål, med mindre man bruger timer på at søge og læse utallige indlæg som så også handler om alt muligt andet.

Jeg har en anden shop der kører i OsCommerce og her har jeg fået tonsvis af hjælp i openforum.dk, som er emneopdelt, modereret (læs folk får ikke lov til at hijacke en tråd, bliver bedt om sætte tråden til løst, emner bliver flyttet til den rigtige kategori osv. osv.). Når der er spørgsmål, som der ikke findes svar på i Openforum.dk, men hvor svaret/løsningen findes på den engelske side, så henvises der til den.

Kunne det ikke være en idé enten at få det danske PrestaShop forum opdelt i emner med en eller flere moderatorer - eller evt. flytte den danske del til http://www.openforum.dk/viewforum.php?f=54 hvor der allerede bliver posted indlæg om PrestaShop?

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Jeg har hvervet som moderator. Den eneste beføjelse jeg har, er, at flytte indlæg. Heldigvis opfører folk sig pænt her, så mit virke har kun udstrakt sig til at flette nogle tråde sammen, der helt tydeligt handlede om det samme.

Man kan ganske rigtigt udføre en søgning, hvor man kun søger i det danske forum, men jeg er helt enig i, at det er fjollet, at man skal ind under "Advanced Search" for at gøre det. Der er et underforum, hvor man kan komme med ønsker til selve forummet.

Det er også rigtigt, at det kan være et problem, hvis tråde bliver hijacket (jeg er sikkert også selv kommet til det nogle gange), så jeg kan kun opfordre til straks at splitte tråden op, hvis emnet ændrer sig.

Der er trods alt forholdsvis få indlæg i den danske del af forummet, så jeg mener ikke, der er grundlag for at dele det yderligere op.

Til gengæld mener jeg, der kunne være behov for en Wiki, hvor de mest almindelige spørgsmål relateret til dansk installation af PrestaShop bliver besvaret. Jeg har ikke lige haft energien til det, men hvis nogen (hint) skulle have lyst til at oprette og drive en Wiki, tror jeg det kunne være en god begynderhjælp.

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

Hvis man tager højde for den relativt lave aktivitet på det danske forum, så synes jeg det fungerer udmærket som det er nu.
En Wiki ville dog slet ikke være nogen dum ide, da de samme spm jævnligt går igen herinde.

Jeg synes at det optimale ville være hvis ALT herinde var på engelsk, så der kun var 1 forum, som så var opdelt i emner/kategorier.

Link to comment
Share on other sites

Tak for svar og betragtninger til jer begge:-) Jeg er tildels enig; der er ikke mange indlæg og aktivitet (endnu), men en opdeling allerede nu, kunne måske være medvirkende til, at folk lige kigger lidt rundt først, før de spørger. Når alle trådene ligger i en lang række, er man mere tilbøjelig til at give op og blot spørge. Og under alle omstændigheder, ville det nok spare noget arbejde senere hen at lave en opdeling nu, mht. indlæg der skal flyttes rundt. For mon ikke PrestaShop bliver kæmpestort her i DK:-)

Jeg forstår ikke helt ideen med en Wiki - laver man så ikke blot endnu et site, som folk skal lede på? Og kunne man så ikke ligeså godt flytte forummet over på Openforum som jo i forvejen samler op på mange Opensource systemer og har en masse dokumentation samlet et sted? Eller lave det her?? Måske har jeg blot endnu ikke set lyset i Wiki:-)

zaibot: Ja for min skyld kunne det også ligeså godt være ét samlet forum på engelsk, men det er jo ikke kun franskmændende der ikke ville være med til det, der er trods alt også en del danskere som synes, det er noget rarere at kommunikere på eget modersmål - så undgår man også mange misforståelser. Så jeg synes kun, at det er godt, at skrives på mange sprog, jeg forstår bare ikke hvorfor jeg skal belemres med indlæg på tysk, fransk og polsk, hvis jeg i øvrigt sidder og læser i det engelske eller danske forum. Men det må jo være noget med opsætning af søgningen.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...