Jump to content

Kan inte översätta.


Recommended Posts

Jag har ett problem att översätta moduler, när jag tryckt på att jag ska få börja översätta varukorgen till svenska så får jag detta medelandet. (Det gäller alla moduler jag försöker översätta)

 

Varning, din PHP konfiguration begränsar det maximala antalet fält som kan skickas till
1000 för max_input_vars
Be din webbhotellsleverantör öka detta värde till minst 3962, annars får du ändra i översättningsfilen.

 

Jag har hittat några lösningar men jag kör på Webbaserad Prestashop 1.6.1.3 och har ingen aning om hur jag då ska komma åt att ändra på några PHP kodningar eller liknande.

 

Är det någon som vet ur jag ska ta mig till?

 

Tack för svar.

Link to comment
Share on other sites

Hej Hästkällaren!

 

Gör så här. Gå till katalogen etc/php5/apache2 och där hittar du php.ini

 

den filen redigerar du, leta upp strängen max_input_vars och ändra siffrorna till, exempelvis 6000 och spara sedan ändringen

 

kör sedan gärna kommandot sudo service apache2 restart och det är klart

 

Hälsningar

MacRoy

Link to comment
Share on other sites

Tackar för svar, tyvärr så hittar jag inte jag vart  katalogen etc/php5/apache2 finns. Jag antar att man hittar den via den nedladdningsbara versionen utav Prestashop men vi kör med den Webbaserade versionen så jag kan inte komma åt några filer. Jag har även vart i kontakt med Webbhotellet och där lyckades jag öka värdet med till 2000 men.. Det räcker inte, även så så verkar jag inte komma åt "rätt" htaccess filer på Webbhotellet och om etc/php5/apache2 skall finnas det så gör den inte det. Ja det känns nästan som att det inte finns några Prestashop filer på webbhotellets filhanterare.

 

Edit: Vänta nu, verkar som att jag vart helt ute och cyklat. Jag måste vänta på ett nytt lösenord på en tjänst jag totalt missat, jag kan ha vart på helt fel del av Webbhotellet och rotat. Jag uppdaterar här när jag vet mer.

Edited by Hästkällaren (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jag löste det aldrig men fick hjälp av Webbhotellsleverantören att lösa det så nu har vi äntligen börjat översätta, nu har jag dock stött på ett nytt problem.

 

Vart ändrar jag denna (Bilden under)? Jag har letat och letat, jag vet att jag kan plocka bort den om jag väljer nej på Ajax varukorg i varukorgsblocket modulen men vi gillar den och skulle därför vilja kunna översätta denna.

 

MVH// Magnus Haraldsson

Hästkällaren

 

Ajax.jpg

Edited by Hästkällaren (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Översättningen ligger i modulöversättningar, kan vara antingen core eller temat.

 

Tackar, den ligger nog där. Jag kommer inte åt den just nu då jag måste öka max_input_vars allt för högt. Lite illa att det inte finns ett bättre sätt att komma åt inställningarna utan att utsätta sin sida för faror.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...