Jump to content

How to configure Cloudfront to use S3 for Prestashop?


visualbbasic

Recommended Posts

Hi, I've successfully configured Cloudfront (only) to work with my Prestashop store. However, I want to figure out how to configure my Cloudfront to store images into my S3 buckek so it can serve static files to my Prestashop store. I've tried it by changing "Origin" value of my Cloudfront to S3 Bucket, however, it broke images on my site so I had to switch it back to old settings which was just point it to my domain. Anyone has any clue?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

PS is having the functionality to support the CDN service by setting media server on the backend but by default, There is no such functionality to support the Amazon S3.

You can achieve the same using third party module like (Check with module developer first)

https://addons.prestashop.com/en/website-performance/27354-aws-cloudfront-s3-speed-up-your-website-seo.html

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Bonjour,

Je viens de prendre un module de chargement de fichier sur le cloud AMAZON S3 qui réplique aussi les fichiers vers le CDN cloudfront.

Cela améliore la vitesse du site, UN PEU !!!, et soulage mon serveur!! UN PEU AUSSI, j'avais de bonne performance sur mon site mais je veux toujours allez plus vite !!

Mon problème c'est que  l'option CCC smart Les CSS et le JS fonctionne et regroupe bien touts les fichiers en un seul, mais en activant le module cela ne fonctionne plus !! et même cela sépare les fichiers et me mets une erreur 404 sur les deux fichiers de smarty.

Le fourisseur du module me dit que cela ne vient pas de son module !!et qu'il ne peux rien faire. cela m'ajoute quand même une trentaine de requéte lors du chargement du site

https://www.charmbijoux.com

Avez vous une idée ?? cela vient de amazon ? mais lui ne reçoit que les fichiers que l'on envoie !! et le cdn les repliques !!!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...