Jump to content

500 errors en geen mail meer vanuit Prestashop


Recommended Posts

Sinds vandaag is op onze webshop www.cheapoutdoor.nl een ssl certificaat geinstalleerd. Hiervoor hadden wij een kleiner certificaat voor alleen de betalingen. Nu werd aangegeven dat we de switch SSL op alle pagina's het beste konden omzetten. Dit hebben wij gedaan. Omdat we toch bezig waren en er een nieuwe update stond de update even getest op een testside. Dit ging goed dus meteen doorgevoerd op de hoofdsite. Ook daar geen gekke dingen te zien dus voor ons gevoel alles weer bijgewerkt.

 

Totdat we de volgende bestelling binnen kregen. Bij het invullen van de track and trace code krijgen we een 500 error. Als je dan op terug klikt staat de code er wel in. Dus ook even gekeken wat er gebeurd bij een bestelling maar ook daar zat aan het einde een 500 error na de bestelling.

 

Daarnaast krijgen we ineens geen emails meer binnen van de bestellingen. De update naar 1.6.1.5 zou een patch update zijn, dus ik kan mij niet voorstellen dat deze errors hier vandaan komen. Ik denk dus dat er ergens iets niet goed staat voor de SSL. Heeft iemand een idee?

 

Nog even een aanvulling.....zou het kunnen dat het toch met de update te maken heeft en dat doordat de mail niet werkt op de site hij die 500 errors geeft? De bestellingen komen namelijk wel binnen alleen zonder status en ook af en toe zonder artikel.....Ik heb er niet zoveel verstand van maar zou het kunnen dat hij als opdracht krijgt stuur een mail en dat hij dat niet kan en daardoor de taken die erachter liggen zoals de status aanpassen en het winkelwagentje overhalen niet uitvoerd?

Edited by p.snoeck (see edit history)
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nee ik gebruik geen nieuwsbrieven alleen omdat de mail niet werkt krijg je overal foutmeldingen. Bijvoorbeeld bij het invullen van de trackingcode omdat hij dan een mail stuurt krijg je een foutmelding etc.....dus maar even wachten op een oplossing voordat ik de update doorzet

Link to comment
Share on other sites

Ik kom even niet bij de hosting op de site, dus kan even niet kijken of er een log beschikbaar is. Heb wel net gekeken voor de patch. Had hem wel al gezien maar durfde het niet aan.

 

Heb het nu geprobeerd maar bij de test blijft hij nog steeds draaien.

Link to comment
Share on other sites

[sat Apr 16 14:54:58 2016] [error] PHP Fatal error: Class 'Swift' not found in /override/classes/Mail.php on line 519
[sat Apr 16 14:55:05 2016] [error] [client 83.83.105.234] File does not exist: /themes/default/css/admin-theme.css.map
[sat Apr 16 15:22:04 2016] [error] PHP Fatal error: Class 'Swift' not found in /override/classes/Mail.php on line 519
[sat Apr 16 15:22:12 2016] [error] [client 83.83.105.234] File does not exist: /themes/default/css/admin-theme.css.map
[sat Apr 16 15:25:38 2016] [error] PHP Fatal error: Class 'Swift' not found in /override/classes/Mail.php on line 519
[sat Apr 16 18:26:59 2016] [error] [client 208.115.113.93] ap_pass_brigade failed with error 103: Software caused connection abort
[sat Apr 16 18:29:53 2016] [error] PHP Fatal error: Class 'Swift' not found in /override/classes/Mail.php on line 519
[sat Apr 16 18:30:34 2016] [error] PHP Fatal error: Class 'Swift' not found in /override/classes/Mail.php on line 519
[sat Apr 16 18:30:39 2016] [error] [client 83.83.105.234] File does not exist: /themes/default/css/admin-theme.css.map
[sat Apr 16 18:39:15 2016] [error] PHP Fatal error: Class 'Swift' not found in /override/classes/Mail.php on line 519

 

Zo te zien niet....

Link to comment
Share on other sites

Ik heb het mail.php bestand weer terug gezet en daarna de patch geinstalleerd. Nu werkt de testmail wel weer. Alleen als ik maar iets aanpas in de bestelling (andere status of trackingcode) krijg ik een 500 error. Volgens mij heeft dit ook te maken met de mails omdat hij bij het wijzigen van deze akties de klant een mail stuurt.


Ja alles staat precies hetzelfde als bij de 1.6.1.4 versie

Link to comment
Share on other sites

Heb ik gedaan, toen weer een draaien icoontje, de patch weer gedeinstaleerd en toen geen 500 meldingen meer gezien. Alleen wat ook vreemd is als je een selectie maakt bij je bestellingen zie je dit:

 

BESTELLINGEN > FILTER OP DATUM: A:2:{I:0;S:10:"2015-08-03";I:1;S:10:"2016-04-16";}

 

Daar hoort volgens mij gewoon een getal te staan van het aantal. Heb toch het idee dat er ergens iets niet goed zit in die update. Had hem op twee sites gedaan en op beide dezelfde problemen. De ene kon gelukkig de backup van worden teruggezet en dit is inmiddels meer een testsite geworden dus daar was ik niet zo bang voor....

 

Ben alleen bang doordat je dit pas later ziet dat er nog kleine foutjes in zitten. Dus ik wacht nog even met de andere site updaten.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb hem in edge verwijderd de cookies....maar ik blijf het zien....ik laat het voor nu wel even staan. Dit is toch meer de testsite, dan kijk ik later wel of hij die cookies aanpast. Maar ik wacht nog maar even met het op de andere site uit te voeren. Bedankt voor de hulp.

Link to comment
Share on other sites

Haahh, ja maar was met jou er al uit gekomen. Het is inderdaad opgelost. De mail werkt weer goed.

 

Ik heb zoals jij had aangegeven die twee mappen overgekopieerd. En toen de patch gedeinstalleerd en toen werkte het weer goed.

 

Maar ik blijf het vreemd vinden dat het op twee sites beide dezelfde foutmeldingen gaf.....(2 verschillende hostings).

 

De andere site wacht ik even mee tot ik zeker weet dat dat cookieprobleem ook goed werkt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...