Jump to content

Div. problem i Prestashop


Ahlins

Recommended Posts

Hej!

 

Har en butik med Prestashop v. 1.6.1.3 som strular lite.

Jag har bl.a. problem med att en fraktmodul ( fraktjakt ) är helt omöjlig att få att fungera samt att jag nu köpt ett tema som är omöjligt att installera. Tänkte då att jag installerar om hela butiken från scratch, men jag har inte lust att knacka in alla kategorier och produkter från början.

 

Kan ni rekomendera någon backup modul eller någon annan form av felsökning till varför just frakt modulen och tema moduler är helt omöjliga att  få igång? 
 

 

Mvh Zeb.

Link to comment
Share on other sites

Hej Ahlins!

 

Beträffande Fraktjakt, har du version 1.4 eller?

 

Jag köpte också Fraktjakt modulen och har heller aldrig fått den till att funka riktigt bra. Har kontaktat Fraktjakt samt utvecklanden, men utan resultat!

 

Vilket tema pratar vi om?

 

Beträffande backupmodul så finns det en del att välja bland. Själv använder jag Backup Manager, men har inte hunnit att prova den fullt ut.

 

Hälsningar

MacRoy

 

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Ok, jag fick lite hjälp tillslut med fraktjakt men dom lyckades inte få fart på det så jag gav upp..Jag körde med den senaste version + att jag fick testa en ny beta version,men inget hjälpte. Synd på en annars smart modul.

 

Temat jag inte får till är Tire wheels for autos.

 

Jag provade att installera Prestashop 1.6.1.4 i en annan mapp på servern och körde mot min andra databas, men det funkade inte med varken temat eller prestashop där heller..

 

Börjar fundera på om det är mitt webhotell som det strular hos. Vilken PHP version använder folket? Jag valde PHP 7.0 men det buggade ur totalt så fick backa till PHP 5.6, då har det fungerat.

 

 

Mvh Zeb

 

 

Edit, värt att tillägga är att jag försökte uppgradera min 1.6.1.3 sida med 1 qlick upgrade men det havererar också.

Edited by Ahlins (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hej Zeb!

 

Tråkat att höra att du haft så mycket problem!

 

Du är inte ensam om detta när det gäller Fraktjakt iallafall.

 

Intressant att höra att du fått en betaversion, vad har den för versionsnummer?

 

Använder du dig av webbhotell?

 

Hälsningar

MacRoy

Edited by MacRoy (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...