Jump to content

Hej! min sida syns inte alls i Google söresultat?


oscarw

Recommended Posts

Hej!

 

Jag funderar på om jag råkat blockera sidan för Google eller liknande? Min sida dyker inte upp alls i Googles sökresultat? Jag har loggat in på Google Console och registrerat adressen www. urmax.se. (skriver ett mellanslag med flit nu, detta är inte med i Console) Sedan har jag lagt in deras kodsnutt i headern och fått Google att verifiera sidan. Sedan har jag nu laddat upp en webbplatskarta. Det står dock att det kan ta tid innan det dyker upp någon data om sidan. Än så länge finns det ingen.

 

I vilket fall tycker jag det är lustigt att sidan inte dyker upp alls i några sökresultat och därför undrar jag om det kan vara så att jag råkat blockera sidan från att synas i sökresultat eller något annat klantigt. Ni vet i vissa CMS kan man blockera vissa sidor för att synas som t.ex. i Episerver. Har någon en aning om varför sidan är helt okänd för Google? Eller är det just att jag måste registrera sidan i Google Console för att det ska fungera? Jag är ganska grön på det är med sökoptimering.

 

Men visst är det konstigt att sidan inte syns alls när jag söker på den i Google? Jag är tacksam för alla tips.

Vänligen/Oscar

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...