Jump to content

Import Af Varer


Recommended Posts

Hej

 

Jeg sidder og roder med at få lavet en CSV fil, men det går ikke helt efter planen.

 

Jeg har 1 hovedkategori med en del under kategorier.

 

Men jeg altså ikke helt gennemskue, hvordan jeg får lagt varer ned i de underkategorier og vil der være problemer med øæå i vare og kategorinavn?

 

Hvad med ID, skal jeg udfylde det?

 

Billeder er også lidt af en udfordring for hvordan får man billeder med ind import delen?

 

Nogen der kan kaste lidt lys vare import?

 

Jeg får disse fejl:

7 fejl 
  1. Bæltespænde 4.0 cm (ID: No ID) kan ikke gemmes
  2. Property Product->name is empty
  3. Bæltespænde 3.0 cm (ID: No ID) kan ikke gemmes
  4. Bæltespænde 2.0 cm (ID: No ID) kan ikke gemmes
  5. Bæltespænde 1.5 cm (ID: No ID) kan ikke gemmes
  6. Bæltespænde (ID: No ID) kan ikke gemmes
  7. Aalborg Chokolade - Lakrids Mandler (ID: No ID) kan ikke gemmes
×
  • Omskriv linket (ID: null) Blev omskrevet som friendly-url-autogeneration-failed.

 

 

Bruger Prestashop 1.6.1.4

Edited by Carsten1971 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Det er ikke helt nemt at gøre en fil klar til import i shoppen, da den selvfølgelig skal overholde diverse restriktioner. Så det kan ofte vise sig at være et (næsten) ligeså stort arbejde at klargøre filer, som det kan at oprette varerne. Det kommer selvfølgelig helt an på antallet:-)

 

Du kan finde dokumentation her: http://doc.prestashop.com/display/PS16/CSV+Import+Parameters

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke helt nemt at gøre en fil klar til import i shoppen, da den selvfølgelig skal overholde diverse restriktioner. Så det kan ofte vise sig at være et (næsten) ligeså stort arbejde at klargøre filer, som det kan at oprette varerne. Det kommer selvfølgelig helt an på antallet:-)

 

Du kan finde dokumentation her: http://doc.prestashop.com/display/PS16/CSV+Import+Parameters

Jeg har været inde på linket, men jeg kan nogenlunde se og forstå ideen.

 

Men den vare presta fil jeg har rettet til, vil ikke? jeg har 500+ varenumre.

Link to comment
Share on other sites

Det er så heller ikke samme format som shoppen skal have det uploadet i - se eksempelfilen under Avancerede parametre - CSV import - og fierne til højre under: Download sample csv files

 

Hvis du har kolonner, hvor du ikke har indhold, må du ikke slette dem, så skal de blot være tomme. Så vidt jeg husker, skal kategorier være angivet med tal og ikke tekst som i eksemplet, dvs. ID'er på kategorien.

 

Billeder er en helt anden sag: De skal være uploadet først og du skal angive stien som relativ dvs. /img/p/xxx, men eftersom PrestaShop har ændret filsystem allerede i de senere versioner af 1.4, er det stor set umuligt at lave en nem regel for, hvor de ligger nu. Tidligere lå alle billeder nemlig direkte i mappen /img/p nu ligger de i undermapper og undermapper herunder. Så glem alt om billeder i import, det er alt for komplekst at angive den rette sti i importfilen...

Edited by Prestafan1234 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hej igen

 

Update

 

Vi har 2 domæner hos unoeuro med prestashop, ny installation på dem begge 2.

 

 

 

 

Jeg opretter 2 produkter og eksporterede dem til en csv fil, så havde jeg ligesom en ide om, hvordan jeg skulle få mine 500+ varer ind i Prestashop fra en anden webshop.

 

Jeg laver en ny fil udfra den jeg har eksporteret, men jeg kan ikke få det til at virke, Presta melder fejl ved import på begge domæner, ligesom første gang jeg skrev.

Jeg tager så den først csv fil jeg eksporterede og prøver at hente den ind igen, fejl igen på begge domæner.

 

Nu fatter jeg ingenting, her har jeg en fil som er eksporteret fra Presta som ikke kan importeres igen?

Jeg opretter et nyt webhotel hos en anden udbyder og installerer prestashop og importerer den første fil og det virker, ingen fejl???? 

 

Så nu har jeg 2 installationer på 2 forskellige domæner, med ny installerede prestashops og jeg kan ikke importere en csv fil som er eksporteret fra samme shops..
 

 

Men på domæne 3 spiller alt bare? jeg kan importere csv filer uden fejl, WTF

 

 

Problemet med import gælder for begge serverne som er hos Unoeuro og de mener ikke at problemet ligger hos dem.

 

Hvad er der lige galt for det må være et server problem eller hvad?

 

 

 

 

Fejlene er: 

3 fejl 
Gambeson spænde 1.0 cm (ID: 1) kan ikke gemmes
Property Product->name is empty
Tulipan spænde 1.5 cm (ID: 2) kan ikke gemmes

Der er 2 advarsler

Omskriv linket (ID: 1) Blev omskrevet som friendly-url-autogeneration-failed.
Omskriv linket (ID: 2) Blev omskrevet som friendly-url-autogeneration-failed.

 

Jeg kan ikke gennemskue, hvad der er galt her.

Link to comment
Share on other sites

Hej

 

Problemet er løst, det er PHP 7.x der laver fejlen.

 

Magento gav mig løsningen :-)

Unoeuro siger at man skal skrive i

 

.htaccess

AddType application/x-httpd-php-old .php

 

Så bruger man gammel php, så gjorde jeg det samme med min installation af Prestashop, bingo.

:-)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...