Jump to content

Kan Nogen Hjælpe Med En Utrolig Lang Ventetid På Shop?


Recommended Posts

Hej

 

Jeg oplever en utrolig lang ventetid. Ca. omkring 8 sek. 

 

Jeg har et udmærket webhotel på meebox, der lever op til system forudsætningerne, js er minificeret, ccc er sat til, gzip installeret, database-tabeller optimeret, css optimeret osv... MEN stadigvæk. Jeg kan teste mig frem til, at et eller andet forårsager lange ventetider.

 

Min seneste mistanke er, at det er SQL databasen der er lidt overbelastet og dermed forårsager kø. 

 

Hjemmesiden loader slet ikke, rører ikke js eller andre layoutfiler før de omtalte 8 sek. "waiting time"

 

Jeg er på dybt vand her... aner ikke hvordan jeg skal komme problemet til livs. 

 

Prøv lige selv at loade siden: https://skoleabc.dk

 

For at give et lille overblik har jeg lige vedhæftet 2 screenshots fra gtmetrix.com.

 

På pingdom.com er der nogenlunde samme resultat, selvom serveren er tættere på... 

 

 

 

post-1050490-0-54753000-1456144680_thumb.jpg

post-1050490-0-83442300-1456144686_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hej

 

Jeg oplever en utrolig lang ventetid. Ca. omkring 8 sek. 

 

Jeg har et udmærket webhotel på meebox, der lever op til system forudsætningerne

Så du har et pro-hotel hos Meebox? Deres basic-hoteller er nemlig meget langsomme.

Link to comment
Share on other sites

Hej igen

 

Det er ikke temaet, heller ej SSL eller noget.

 

Jeg har mirakuløst fikset udfordringen her til formiddag.

 

Det viste sig simpelthen at være en række moduler, der var hooked i sidens header og som systemet først skulle behandle, før siden kunne loades. Alle deaktiverede moduler har lagt en kommando i headeren, som gjorde at jeg havde en masse moduler liggende, som blev sendt som html request og først efter omkring 9 sek. var færdigbehandlede. 

 

Ved at slette 4-10 hooks i "header" røg siden ned på 1.81 s. loadtime - målt på Pingdom.

 

Der kan man bare se. Jeg er gået i 4-5 måneder med hovedpine omkring det her. Skældte dem fra Meebox ud, slettede og geninstallerede diverse filer, rodede i .htaccess filer, købte mig fattig i SEO moduler og så lå den bare lige foran næsen af mig. 

 

Tak for hjælpen herinde! Det har ihvertfald været kæmpe skridt i problemløsningen. :o)

 

https://skoleabc.dk

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...