Jump to content

Snellere Hosting


kidcarshop

Recommended Posts

Goedemorgen allen,

 

ik wil graag naar een dedicated hoasting of vps hoasting voor mijn shop. http://www.kidcarshop.nl

de snelheid is te laag en de backoffice werkt daardoor ook niet perfect ronduit slecht met updates en modules enz... daarom kan ik de shop nog niet goed naar mijn hand zetten, laat staan een knappe template installeren.

 

nou wil ik wel bij  strato blijven en die bieden de volgende pakketten aan https://www.strato.nl/server/

wat moet ik nou kiezen, windows , linux?

 

ik neem aan dat ik een nieuwe mysql database moet maken? normaal doe presta dit tijdens installatie toch?

kan ik hier een backup van maken en is het kwestie van copie paste?

 

wil wel graag overstappen maar beetje bang voor de "gevolgen"

 

graag advies!

 

alvast bedankt

Edited by kidcarshop (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Aanrader: www.transip.nl  

Een VPS voor maar 1 webshop is een beetje overdreven (in mijn mening) met een standaard webhosting pakket moet u al meer dan genoeg snelheid hebben!

Transip support + services, snelheid en betrouwbaarheid is uitstekend! 

 

Als u een lege VPS besteld moet u ook gaan denken aan: Mailserver, Plesk/Directadmin kosten, onderhoud en veiligheid etc...  Tenzij u hier veel kennis van heeft geen aanrader.

Link to comment
Share on other sites

ik neem aan dat ik een nieuwe mysql database moet maken? normaal doe presta dit tijdens installatie toch?

kan ik hier een backup van maken en is het kwestie van copie paste?

 

Kwestie van de database in phpMyAdmin exporteren op de ene server en dan importeren op de andere. En als je dan ook nog je bestanden (vooral de image directory) kopieert dan kan de boel zo gaan draaien op de nieuwe site (alleen wat wijzigingen in settings.inc.php nodig).

 

Gezien je vraag zou ik niet aan VPS beginnen. Dat is redelijk hightech.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...