Jump to content

Importeren Van .csv Bestanden


Recommended Posts

Hoi,

 

Ik ben bezig om een nieuwe webshop op te zetten in versie PS 1.6.1.4. Ik gebruikte hiervoor versie PS 1.5.3.1.

Nu wil ik de gegevens uit de oude versie importeren in de nieuwe versie. Bij phpMyAdmin wil ik vervolgens b.v. de categoriën exporteren. Maar welk onderdeel van de lijst moet ik dan exporteren? Zie bijlage.

Het Excel .csv bestand heb ik vervolgens aangepast naar het voorbeeld gegeven door PS maar als ik het wil uploaden krijg ik een foutmelding. Kan iemand mij op weg helpen. 

 

Alvast bedankt voor je moeite. 

Doc1.pdf

Link to comment
Share on other sites

Beste MDekker,

 

Bedankt voor je advies. Ik heb de oude database van de oude omgeving via FileZilla geimporteerd in de nieuwe database. Ik zie via FileZilla en phpMyAdmin de database met de bijbehorende mappen ook staan. Ik zie zelfs ook de producten staan. Maar als ik in de BO naar producten ga staat daar geen enkel product of categorie. Ik doe vermoedelijk nog iets verkeerd maar ik zou niet weten wat. Kun je me nog een advies geven?

 

Alvast bedankt voor je moeite.

Link to comment
Share on other sites

Ongeveer de helft van de tabellen bevat business data. Dus zou je zo'n 100 tabellen moeten kopiëren. Daarnaast, zoals mdekker als zei, veranderen ze regelmatig een beetje van structuur. Als je data van de ene versie bij code van een andere versie gaat stoppen dan krijg je onvoorspelbare problemen. Met je vraag kunnen we op het moment moment zoveel omdat je niet eens aangeeft welke tabellen je gekopieerd hebt. En als je het over csv's hebt wordt de boel alleen maar onduidelijker: Prestashop biedt de mogelijkheid producten als csv te im- en exporteren, maar die csv's bevatten data van meerdere database tabellen.

 

Je zou eens bij de documentatie van mijn scriptje copy_shopdata kunnen kijken als je het per sé op deze manier wilt doen:

https://www.prestashop.com/forums/topic/445453-copy-shopdata-script-for-copying-shop-content-for-upgrade/

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...