Jump to content

Språk Och Bildfrågor


Recommended Posts

Hej!

 

Hoppas på någon duktig prestashop användare som kanske kan besvara mina frågor. Har googlat som en galning och frågat supporten utan framgång.

 

1. Jag har ändrat språk i min webshop. De flesta fraser har ändrats, men på nya produkter står det fortfarande "new", vid kassan är allt fortfarande på engelska, osv. Vad har jag missat?

 

2. Jag har detta tema http://addons.prestashop.com/en/nature-flowers-themes/19674-flower-shop-16-responsive.html

Men- jag kan omöjligen ändra bilderna i temakonfigueraren, då dem inte finns att hitta där??

 

3. Undrar också hur jag gör när jag vill flytta tex sökrutan från vänster till höger på sidan. Går det bara att göra genom live redigeringen? ( Live redigeringen fungerar inte och förstår inte hur jag får igång den, trots att jag läst att det beror på att back och front office har olika adresser? Någon som kan förklara pedagogiskt hur jag ska gå till väga? :)

 

Tack på förhand!

 

Vänlig hälsning

Cissi

 

 

 
Link to comment
Share on other sites

1. Du har säkert en hel del översättningar att lägga in. Både för temat och moduler. Du hittar det under Lokaliseringar->Översättningar.

 

2. Förmodligen finns det andra moduler i temat som styr vad som visas på förstasidan. Kolla i dokumentationen som du bör ha fått med.

 

3. Du kan förmodligen byta plats på sökrutan genom att flytta modulerna under Moduler->Positioner. Sök efter hooken displayHeader och byt plats på modulerna med namnen liknande 'Varukorg' och 'Snabbsök'

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...