Jump to content

Pc Samenstellen Systeem


RemySan

Recommended Posts

Hey hallo,

 

Wij waren van plan de klant de optie te geven om een computer zelf samen te stellen. Je ziet op vele websites dat dit makkelijk kan en dat je kunt kiezen wat je erin wilt hebben. Is dit ook mogelijk voor Prestashop? Moet je het dan via product attributen doen of is er nog een andere manier?

 

Bedankt alvast!

Remy

Link to comment
Share on other sites

Ben ik weer, ben er eens even meer bezig geweest maar zonder succes.

Ik heb alle attributen ingevoegd en waardes. Ik ben naar het product gegaan en ben aan de slag gegaan met de product combinatie generator. Wanneer ik alles had geselecteerd en evt. prijzen had ingevoegd klikt ik op genereer combinatie maar daar gaat het mis. Hij laad even en daarna krijg ik een witte pagina. Ik zal even een screen erbij doen zodat jullie kunnen zien hoe en wat.

 

Iemand enig idee wat de reden hiervan is?

 

post-1110610-0-38123500-1452605728_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Tja, een witte pagina zegt niet zoveel (tip: laad volgende keer een kleiner plaatje). 

 

Als je in config\defines.inc.php _PS_MODE_DEV_ op true zet zou je een foutmelding moeten zien. Daar kunnen we dan meer mee.

 

Eén mogelijkheid is dat je teveel opties hebt. Voor elke combinatie van opties maakt Prestashop een aantal records in de database aan. Dus als je 10 kasten hebt, 20 harddisks en 15 memory opties dan maakt Prestashop 10x20x15 is 3000 combinaties aan. Met een beetje creativiteit kom je al snel over de miljoen combinaties en dan krijg je geheid een wit scherm omdat Prestashop een timeout heeft. Dit is een zwakke plek van Prestashop. Er zijn één of twee modules in de markt die je attributen op een andere manier opslaan waardoor je wel veel attributen kunt hebben.

Link to comment
Share on other sites

Dan weet ik het probleem ook al. Het zal echt om veel combinaties gaan haha! Heb even een screen erbij gevoegd met de fout code.

Dus er is niet veel aan te doen aan dat probleem alleen een module installeren.
Weet je ook zo om welke modules dat gaat?

 

 

post-1110610-0-70210400-1452607133_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...