Jump to content

Opsætning af prestashop hos One.com


k.hansen

Recommended Posts

Hej
Jeg er ved at opsætte en side hos One.com med Prestashop.
Den sidste side jeg satte op var hos web10.dk, dengang fik jeg at vide at jeg skulle skrive db.domænenavn.dk og så udfylde database server navn og så skrive navnet på databasen efterfulgt brugernavn og adgangskode. Når jeg så trykker "Verify Now" sker der intet.
Hvorfor virker det ikke, skal jeg gøre det på en anden måde hos One.com

Link to comment
Share on other sites

Jeg proevede ogsaa at installere en PrestaShop hos one.com, og det koerte meget langsomt. En dag (ganske uden varsel) lukkede de ned i adskillige timer. Mit domaene var saa pludselig blevet flyttet til en ny server, der var vaesentlig hurtigere.

Jeg er godt tilfreds med UnoEuro og DomainDirect.

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

Virker mest af alt som reklame for at generere trafik til egen side fra dette forum og bedre rankeringer i søgemaskinerne - indholdet er noget tyndt, og vejledninger vil jeg ikke ligefrem kalde dem...Og så er siden i øvrigt fyldt med stavefejl - ikke et firma jeg ville hyre.

Men bortset fra det, så bruger jeg Gigahost med min PrestaShop og er rigtig godt tilfreds.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg bruger udelukkende Gigahost til mine Prestashop installationer.

Grunden hertil:

Gigahost opfylder alle de krav der er til en Prestashop installation + Det koster 20 kr om måneden + man kan have ubegrænset antal domæner her + ubegrænset antal databaser + brugervenligt administrations system.

Håber det var svar nok.

:)

Link to comment
Share on other sites

Vi bruger www.i123.dk og synes egentlig det er rigtig godt. (helt ned til 9,- pr mdr før moms)

Vi har tidligere været hos one, og synes generelt deres service, hastigheder indstillings muligheder mm stinker!

EDIT: har lige læst lidt og gigahost, og synes det lyder meget lækkrt!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Jamen så må jeg da også hellere komme med mine bemærkninger om Gigahost.

De er 100% stabile.
Jeg har 8-10 domæner hos dem.
De opfylder mine krav: Domæne med ubegrænsede antal subdomæner (som bruges til test).
Og hvert domæne/subdomæne kan have sin egen database.

DET kalder hef websidehosting!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Kan ikke se hvad folk har imod one.com, kan være de har været dårligere førhen. Hele min familie har 3-6 hjemmesider hostet hos one.com og ingen har mødt store problemer. Der var nogle små downtimes i starten, men vi snakker 1-5 sekunder og dårligt nok en gang om ugen i den første måned. I.f.t mange andre hosts/hoteller, så har de 24/7 service med god support, så du bliver ikke fanget en nat uden webshoppen.

 

Syntes ikke one.com skal nedtales så meget, det er et perfekt webhotel til de små og små-mellem webshops, det er billigt og de har god support. Back-ups hele tiden, ubegrænset traffik osv......

 

Har tilgengæld prøvet at få en kunde over på meebox.net og det var da godt nok en dårlig oplevelse for alle! Udover det spammer de forums og google resultater med marketings sider, OG har et affiliate program på deres kunde side, der bl.a. er skyld i endnu flere reklamer og forum indlæg.

Link to comment
Share on other sites

Denne tråd er fra 2010, så tingene har nok flyttet sig en del siden. Jeg er selv kunde hos one.com (og UnoEuro, Domaindirect og Meebox). I 2010 var one.com bestemt ikke godt til PrestaShop. Hvis du har oplevet, at det kører bedre her i 2014, er det jo bare herligt. Dit korstog mod Meebox kommer du nok til at ride alene.

 

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

NBBO: Jeg er helt enig med Kjeld her - hvorfor pokker begynder du at skrive i en 4 år gammel tråd? Tingene har ændret sig voldsomt - f.eks. er Gigahost heller ikke ligefrem de bedste længere, og jeg er længe flyttet væk fra dem.One.com er ok til små hjemmesider - ikke til Prestashop  - heller ikke her i 2014, og det er slet ikke til diskussion. De kan ikke garantere, at de tager daglige backups - det har jeg fra dem selv, så jeg forstår ikke anbefalingen.

 

Drop dit korstog mod Meebox, de oplevelser du beskriver, svarer ikke overens med virkeligheden - og ja, jeg er affiliate, men hvis de ikke kunne levere, ville de heller ikke blive anbefalet - det kan man selvsagt ikke forsvare, når man laver shops for rigtig mange kunder, som jeg gør. Det er ikke pengene som affiliate, der giver smør på brødet, tro mig - det er den samlede ydelse man leverer.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Undskyld mig, men det virker ikke som om i forstår hvordan mange nybegyndere starter indenfor prestashop.

Vil mig(og mange andre) have svar på diverse spørgsmål, så søger vi på nettet eller på presta forumet, OG så finder vi gamle tråde som disse. Det er ikke alle der er så IT-højtvidende som jer gutter, og specielt ikke folk der bruger en platform der er så begynder venlig som jeres.

Jeg har snakket med to prestashop brugere der ikke kan lide one.com, fordi det står skrevet på forummet, de tænker ikke over dato e.l. Og har du forresten selv prøvet one.com for nyligt? eller snakker du os ud af gamle erfaringer?

Og hvordan kan du få dig selv til at affiliate noget som helst på et forum? Penge penge?

Hvad siger du til, hvis meebox om 2 år er forældet og forfærdeligt? Så står din anbefaling her stadig, og du tjener stadig penge på at anbefale noget, som du da helt sikkert ikke kan stå inde for.

I beder mig om at tænke over hvad jeg poster, men gør det ikke selv. Mener ikke dig Kjeld, vil absolut ikke sige et negativt ord om dig, jeg ved hvor mange mennesker du har hjulpet og kommer til at hjælpe.

Link to comment
Share on other sites

Som jeg skriver, så ved jeg godt, hvordan one.com kører med PrestaShop - også nu.

 

I øvrigt er der noget du har fuldstændig har misforstået - jeg tjener absolut ikke affiliate penge via forum, hvad i alverden får dig til at påstå det???

 

Jeg anbefaler gerne Meebox, og jeg anbefaler også gerne UnoEuro (som jeg IKKE er affiliate hos). Jeg anbefaler kun webhosts som fortjener en anbefaling - ellers ville jeg ikke drømme om det. Jeg hjælper rigtig mange PrestaShop ejere både gratis her i forum og professionelt. Tro ikke, at jeg ville anbefale en host, jeg ikke kan stå inde for - det ville jo slå min forretning ihjel.

 

Hvis Meebox om to år er ikke er værd at bruge som webhotel, så vil jeg til den tid da heller ikke anbefale dem - tværtimod. Jeg ved ikke, hvorfor du tror, jeg anbefaler dem for pengenes skyld - som sagt, er det altså slet ikke som affiliate jeg driver min forretning. Jeg har skam mange kunder der bruger flere andre webhoteller, og det står dem helt frit for - men one.com holder sjældent længe før folk selv beder om at få deres shops flyttet fra dem.

 

Slut på diskussion herfra.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har forklaret mig selv i tråden der linkes til i sidste kommentar, så må folk selv vurdere om de syntes jeg er en troll. Eller blot en gut der prøvede at hjælpe en meget naiv vens ven midt i en hård periode, og blev fældet for det. Det er i hvert fald sidste gang jeg spilder min tid på sådan noget, så må han beholde sin (undskyld mig) fejlfyldte og langsomme hjemmeside. Så vidt jeg forstod fik han en ny webshop lavet gratis, med støtte fra staten....jaja, jeg vil ikke fylde mit hoved med det længere, spild af min tid....andre mere dyrebare og gode projekter venter.

Edited by NBBO (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...