Jump to content

DIBS/FRIBETALING med prestashop


k.hansen

Recommended Posts

Er du allerede kunde hos dem? Ellers vil jeg råde dig til at holde dig langt væk. Jeg brugte Fribetaling på min osCommerce shop, da de sidste sommer fortalte, at de var overtaget af DIBS, hvorefter deres priser steg med 150% - og i øvrigt var det sindssygt svært at installere og få til at virke. Jeg skiftede til ePay, som var nemt at installere (både på osCommerce og i PrestaShop). Men der er dog nogle cookie-issues, hvor man efter et stykke tid ikke kan gennemføre betalinger, før man har slettet cookies. Dog tror jeg, at denne fejl generelt bunder i session-problemer i PrestaShop såvel som i betalingsløsningen. Men jeg vil stadig hellere anbefale ePay som en billig betalingsgateway end DIBS uanset hvad.

Link to comment
Share on other sites

Hej elund

Interessant, hvis det virker perfekt hos dig - det vil jeg gerne høre mere om:-) Har du prøvet at gennemføre nogle testkøb og komme tilbage efter et par dage eller en uge og lave testkøb igen med samme konto? Jeg får konsekvent en fejl med address or customer unknown, indtil jeg sletter alle cookies og alt browserindhold, og fejlen sker kun i IE8 - aldrig i Firefox.

Desuden bliver PrestaShop forvirret mellem min testshop og min prod-shop, og viser forkert indhold, selv om jeg logger ud og starter ny browser inden jeg går fra den ene til den anden - de ligger begge på samme domæne, men testshoppen på et subdomain . I går oplevede jeg, at den viste den forkerte database selvom jeg i adresselinien havde adressen til min test shop, som ligger på et subdomain til min prod-shop. Derfor har jeg en teori om sessions, der ikke afsluttes hverken i backend eller frontend - før man sletter cookies. Det er ikke nok at logge ud og logge ind igen evt. med ny konto. Det ser ud til, at man er logget ud og man bliver bedt om at logge på igen, men samtidig lader det til, at ens gamle session fortsætter alligevel.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruger Quickpay, og er yderst tilfredse med dem. 149,- pr mdr, så har du betalt for alle kort, API og de første 500 transaktioner den pågældende mdr. Herefter koster transaktioner vidst nok 50øre stykket (Det sidste er jeg ikke helt sikker på).

De har også et module til prestashop (jeg selv har lavet :P): http://www.prestashop.com/forums/viewthread/49583/dansk/module_quickpay_betalings_modul

Det har API funktion, valgfri kortopsætning, kortdisplay på alle sider efter valg i backoffice mm.

Quickpay har iøvrigt online chat som support, hvilket er meget lækkert. Så kan man lige få svar på sine spørgsmål med det samme.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Så har vi hos ePay lavet en ny version af vores betalingsmodul til PrestaShop.

En række funktioner er:

- Mulighed for betalingsvidue i eget layout/design

- Pålægge kunden transaktionsgebyret i eget layout, samt Standard Betalingsvinduet

- Mulighed for at behandle betalinger direkte fra PrestaShop Back Office gennem API (hæv, slet, krediter)

Flere funktioner, samt download af modulet på følgende side: http://epay.dk/support/moduls.asp#PrestaShop

Link to comment
Share on other sites

haha frækt at reklamere i denne her tråd!

Det synes jeg da ikke er frækt.

Hvis du læser alle indlæg i tråden, så er epay nævnt tidligere. Så det indlæg er vel ikke en reklame, men mere en oplysning!

Nåhhh. Nu læste jeg også selv alle indlæg igennem.
Du har jo selv lavet det til Quickpay.
Rønnebærene er sure......
Link to comment
Share on other sites

haha, jeg er fløjtende ligeglad hvad andre bruger af betalingsløsninger, jeg er har ingen interesse i at folk bruger det modul jeg har lavet og tjener ingenting på at de gør det. Epay indlægget, er derimod lavet af Epay. Han kommentere heller ikke tråden, men kommer med et indlæg som slet ikke har noget med det at gøre?! Du er måske epay tilhænger ;)

Jeg har iøvrigt opdateret Quickpay modulet en 4-5 gange eller mere (til dem der bruger det).

API er forbedret kraftigt, og der er gjort en del mere ud af betalings valgs siden. Og så er der kommet nogen flere indstillings muligheder.

Alt reklame er vel iøvrigt oplysning i en eller anden form.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du er fløjtende ligagla, hvorfor f... opretter du så et indlæg tidligere i tråden.

Dét beviser jo, at du IKKE er fløjtende ligeglad.

Der her handler ikke om jeg er epay fan eller ej.

Det her handler om, som du selv skriver, at alle har ytringsfrihed. Og det har du vist lidt svært ved at forstå?

Link to comment
Share on other sites

1. Jeg gider ikke diskutere den slags.

2. Som jeg læser tråden bliver gateways anbefalet, og jeg giver mit besyv med for at hjælpe folk i den jungle, jeg kan ikke se hvad jeg får ud af det.

3. Jeg synes det var morsomt at det landende netop i denne her tråd, og det gav jeg udtryk for. Intet ondt i det.

Skal vi så ikke bare ligge mundhuggeriet tilside? Du laver nogen gode indlæg, som jeg kan drage nytte af og måske omvendt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...