Jump to content

Kan Man Dölja Priset?


kallemannen

Recommended Posts

Hej!

 

Finns det något sätt som man kan dölja priset på i shoppen utan att gå ner i kataloglägè?

Vill att vissa artiklar ska visas utan pris men att man ska kunna lägga dom i varukorgen som vilken
artikel som helst, går detta? Alternativet "Visa pris" går inte att påverka när man går in på artikeln.

 

Det går hur bra som helst när man väl lyckas importera en csv-fil men om jag sen går in och gör något
med artikeln så ploppar priset upp igen. 

 

Tacksam för hjälp.

 

Mvh

Kalle

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Förstår inte riktigt syftet med funktionen.

I kassan ska väl ändå kunden se priset på varan? 

 

Kan inte priset sättas till 0:- bara? 

 

Du kan ju göra ett javascript som sätter en "display:none" css-stil när en vara är under > 0:- eller liknande. 

 

Hoppas det var till någon hjälp.

Link to comment
Share on other sites

Hej kallemannen!

 

Om du går till ditt Back Office och där väljer KUNDER och sedan GRUPPER och till exempel KUND eller vad du nu vill göra dessa ändringar på. Se nu till att du avmarkerar visa priset.

 

Se bifogad fil

 

 

Hälsningar

MacRoy

Tjena MacRoy.

 

Tack, det har jag testat, problemet för mig när jag gör det är att artikeln inte kan läggas i varukorgen, blir mer som att sätta shoppen i katalogläge då konstigt nog.

 

Mvh

Kalle

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Förstår inte riktigt syftet med funktionen.

I kassan ska väl ändå kunden se priset på varan? 

 

Kan inte priset sättas till 0:- bara? 

 

Du kan ju göra ett javascript som sätter en "display:none" css-stil när en vara är under > 0:- eller liknande. 

 

Hoppas det var till någon hjälp.

Hej!

 

Anledningen till att jag vill göra det är att jag tycker att det är snyggare utan pris när det bara ska stå 0 kr på artiklarna som jag vill ska vara gratis.

Kan inte det där med att göra ett script, borde ju bara vara att kryssa ur "Visa pris" när man lägger in artikeln, men den går inte att ändra.

 

Tack för hjälpen ändå.

 

Mvh

Kalle

Link to comment
Share on other sites

Tjena MacRoy.

 

Tack, det har jag testat, problemet för mig när jag gör det är att artikeln inte kan läggas i varukorgen, blir mer som att sätta shoppen i katalogläge då konstigt nog.

 

Mvh

Kalle

Hej kallemannen!

 

Gör då så här. Gå till den produkt som du inte vill visa priset på, alltså till katalog priser och vid försäljningspris inklusive moms så sätter du in noll kronor (0)

 

Då går det att göra en beställning.

 

Hälsningar

MacRoy

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

 

Hej kallemannen!

 

Gör då så här. Gå till den produkt som du inte vill visa priset på, alltså till katalog priser och vid försäljningspris inklusive moms så sätter du in noll kronor (0)

 

Då går det att göra en beställning.

 

Hälsningar

MacRoy

 

Tjena MacRoy och tack!

 

Får tyvärr inte till det, kanske bara jag som vill ha möjligheten att dölja priset men att man fortfarande kan lägga artiklar i varukorgen.

Vill bara slippa ha 0 kr på gratisartiklarna.

 

Någon som vet hur man gör för att klicka bort bocken från "Visa pris" under information när man editerar en artikel, har bara lyckats när man importerar artiklar, men så fort man går in och editerar artikeln så är den ikryssad igen och grå och oanvändbar igen.

 

Se bild...

 

Tacksam för all hjälp.

 

Mvh

Kallemannen

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hej igen!

Ingen som har någon lösning på mitt problem, att kunna välja bort pris på en produkt men att
ändå kunna välja att lägga den i varukorgen tillsammans men andra varor från butiken?
 

post-292071-0-82752400-1451397487.png

Varför kan man inte bocka ur "Visa pris" på önskad produkt?
Se bild ovan.

 

För er som undrar så är det bara så att jag tycker det är snyggare att slippa se 0.00 kr på produkter som ligger utan pris.

 

Mvh

Kalle

Edited by kallemannen (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...