Jump to content

Solved: Ssl Inschakelen Op Alle Pagina's --> Niet Mogelijk


BDohmen

Recommended Posts

L.s.,

 

Sinds vandaag heb ik mijn Comodo SSL EV certificaat ontvangen en op de server geïnstalleerd.

 

Alles lijkt te werken, nu dien ik SSL binnen Prestashop te activeren.

Dit zou moeten werken door de optie: Instellingen --> algemeen --> SSL inschakelen op alle pagina's

Deze optie is greyed out, en kan ik dus niet aanpassen.

 post-935083-0-10523500-1448657634_thumb.png

 

Daarnaast kun je bij SEO & URLs, de winkel url instellen, dit zou ook goed moeten staan.

post-935083-0-48107000-1448657633_thumb.png

 

Als ik naar https://handelsondernemingdohmen.nl ga dan krijg ik het volgende te zien. ik vermoed dat dit te maken heeft met het feit dat ik de SSL optie niet kan activeren.

post-935083-0-37027700-1448657941_thumb.png

 

Wat doe ik fout of zie ik over het hoofd?

 

Configuratieinformatie

post-935083-0-63613900-1448658171_thumb.png

 

 

Edited by BDohmen (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hoi mdekker,

 

Ik ben bij flexweb de SSL instellingen nagelopen, en het bleek dat bij het rootcertificaat, een optie stond om een symbolic link te gebruiken.

Deze setting heb ik even omgezet en het werkt, dus dat laat ik zo.

 

door deze optie bij de hostingpartij te plaatsen is het mogelijk om de SSL optie in Presta aan te zetten.

 

Ik laat even screenshots zien voor mensen die ook flexweb hebben, zodat ze weten waar ze moeten zoeken.

 

Vanuit het keuzemenu advanced features, kiest men de optie ssl certificates.

in het scherm dat er dan verschijnt  zie je een optie zoals deze in het onderstaande plaatje wordt getoond.

post-935083-0-32437000-1448817300_thumb.png

 

Als je klikt op de optie here, dan zie je de optie verschijnen om de symbolic link te activeren.

post-935083-0-38899800-1448817320_thumb.png

 

als je dit doet, zorg er dan wel voor dat er van de info in de private folder een backup is gemaakt, mocht je deze nog nodig hebben.

 

@mdekker en Erik G, bedankt voor de snelle hulp.

Edited by BDohmen (see edit history)
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ik ook niet, stond ik wel van te kijken.

 

Eigenlijk dien je de volgende stappen te volgen, indien je je eigen certificaat aanvraagt en installeert, te weten:

  1. Creer je eigen CSR, indien dit niet vanuit je hostingpakket is in te stellen, neem dan contact op met je hosting partij. je krijgt dan een andere skin.
  2. Vraag het certificaat aan.
  3. na controle van de CA (leverancier certificaat: comodo, thawte, etc.), ontvang je het certificaat.
  4. installeer het root certificaat (dit kun je meestal via de certificaatleverancier verkrijgen), controleer bij je hostingpartij of je symbolic link moet toepassen. post-935083-0-29168700-1448821868_thumb.png
  5. plaats het certificaat.
  6. meld je aan bij de Presta backoffice
  7. ga naar Instellingen --> algemeen --> SSL Activeren, klik op de link. post-935083-0-89397800-1448821819_thumb.png
  8. sla alle wijzigingen op.
  9. ga naar: Instellingen --> algemeen -->SSL inschakelen op alle pagina's.,post-935083-0-89397800-1448821819_thumb.png
  10. sla alle wijzigingen op.

nu zou het moeten werken, wellicht handig als we dit lijstje verder uitwerken zodat we een gedegen handleiding hebben.

Edited by BDohmen (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 8 years later...

Ook ik zit weer te klooien, run een VPS, dus heb ik een certificaat aanvraag en dit geactiveerd op mijn server.

Als ik het controleer, lijkt dit in orde te zijn.

Maar ik veronderstel dat er ergens iets verkeerd is ingevuld met domein naam, hostnaam enz..

Dien ik ergens in een opstart bestand van Prestashop dit nog aan te passen.

Nu start mijn webshop niet meer op, met geen van te gebruiken voorvoegsels: wwww, http of https.

Scherm­afbeelding 2024-01-24 om 15.15.51.png

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hallo Wallgrind, 

Bedankt voor je bericht.

Ik heb intussen heel wat ondernomen zoals, 2x veranderd van VPS aanbieder, de eerste, geen fatsoenlijk support of handleidingen, trek uw plan maar, de 2de geen snapshot mogelijk in hun packet, wel goede handleidingen, maar ook een belabberd support. Nu bij de 3de wel het nodige wat ik zou willen. Ik heb intussen Prestashop, de laatste versie geïnstalleerd en een domeinnaam ssl aangevraagd bij een externe organisatie en wacht nu op de goedkeuring ervan om deze te installeren.

Zoals ik al eerder heb aangegeven, ben ik van het Prestashop platform 1.6, verdwenen. Nu weer helemaal opnieuw me gaan inleven.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...