Jump to content

Løst: Teksten, Pris, Kategori Gemmes Ikke Før 6-7-8. Forsøg - Hvis Jeg Er Heldig


e30_dk

Recommended Posts

1.6.1

Når jeg redigerer eller opretter en ny vare kan jeg skrive navn, SEO, kategori eller pris 5-6-7 gange og hver gang jeg gemmer eller gemmer-bliv så er teksten prisen eller kategorien uændret - hvis jeg er heldig gemmes det rigtige efter syvende - ottende gang.'

Det er ret enerverende at skulle bruge en masse tid på det samme igen og igen..

Er der nogen som har en ide om hvad årsagen er og hvad jeg kan gøre for at komme videre?

Edited by e30_dk (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg har samme problem, den gemmer ikke hver gang. Så slette den det hele og man må start forfra igen.... mega irriterende.......

Jeg har en online shop på prestashop.com / jeg vil gene lave den færdig i skyen inden jeg flytte den til min hosted server 

Link to comment
Share on other sites

Næh det er jeg såmænd ikke.

Her er mine host:

servage.net + surftown.dk

 

Det er ligegyldig hvilke at mine netshops (en på hver af mine host) jeg arbejder på - det samme sker på begge - og jeg arbejder på skift på 2 forskellige Medion notebooks, men resultatet er det samme.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke fået mit problem løst endnu, men jeg fandt ud af at hvis jeg klikkede på gem-bliv så lykkede det i 90% af tilfældene, men hvis jeg klikkede på gem så forsvandt alt hvad jeg havde redigeret.

Summa summarum: jeg klikker på "gem-bliv" og går derefter direkte op og klikke på vare og går til næste produkt som skal redigeres eller ny vare skal tilføjes og så er jeg i gang igen.

Måske ikke den bedste løsning, men når vi nu ikke kan få det rettet eller hjælp dertil, så er det en løsning som kan bruges i nødstilfælde og det gør jeg så.

Link to comment
Share on other sites

Måske ikke den bedste løsning, men når vi nu ikke kan få det rettet eller hjælp dertil, så er det en løsning som kan bruges i nødstilfælde og det gør jeg så.

Tror Pertho har givet dig det rigtige svar/løsning: langsom host => skift host.

Har for år tilbage selv prøvet Servage.net - de blev ved med at performe dårligt, selvom de lovede den ene forbedring efter den anden.

Så jeg kan kun anbefale dig at skifte host så hurtigt som muligt - og det lyder jo til at Surftown performer på niveau med Servage.net.

Edited by elund (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Jeg beklager, men den holder ikke - jeg har skiftet til anden host og bruger i øjeblikket både Sevage.net og Surftown.dk - problematikken er den samme.

Det tror jeg helt bestemt, at det gør - Surftown er heller ikke en host jeg ville vælge.

Man får generelt, hvad man betaler for, men skal det være billigt kan du prøve DomainDirect (bruger jeg selv).

Hos DomainDirect kører deres "Privat" webhoteller klart bedre end Meebox's Basic webhoteller.

Ellers følg Pertho's forslag ;-)

Edited by elund (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hvad mener du med "Man får generelt, hvad man betaler for" ? du aner jo ikke hvilken type abonnement at jeg har hos Surftown - nu var det ikke udelukkende Surftown jeg bruger..'

Nej, det er korrekt - vi kan kun gætte, når du ikke lægger alle relevante oplysninger på bordet.

Hvis du har samme problem andre steder end Surftown og Servage.net, hvorfor skriver du så ikke det?

 

Men nu ser jeg også, at du slås med andre problemer, så tror bare jeg hopper ud af tråden igen ;-)

 

 

post-17498-0-36150300-1449854015_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Enig med Elund og Pertho: Servage.net og surftown.net er ikke egnede som webhosts til PrestaShop, og de er med stor sandsynlighed skyld i mange af de performance problemer, du oplever. Men de er ikke skyld i fejl efter opgraderinger - dog kan deres servere sagtens være så langsomme, at du som bruger oplever, at du ikke kan opgradere uden fejl, når du laver online opgraderinger (jf. min post om at lave manuel backup før opgradering).

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ikke at jeg på nogen måde frifinder host (for dette virker 100% hos flere andre i alle browsere) - så havde flere oplysninger hjulpet. Hvordan pokker skal vi gætte os til, at der kun testes med en browser??? Og at I ikke selv prøver i flere browsere? I bruger et Open Source system = det forventes, at I har et vist kendskab til kode, at I søger oplysninger selv, prøver at debugge selv, bidrager til viden/poster hjælp til andre. osv.

 

Jo mindre oplysninger I giver, jo dårligere svar (eller ingen) får I altså retur. Så jo flere oplysninger I giver - jo bedre, hvis folk skal bruge fritiden på at gide at hjælpe i forum.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...